Ştefan se dovedeşte un mediator bun între municipalitate şi Eltrans
22 October 2006, 23:00
Preocuparea consilierului PRM Ştefan Mihai pentru societatea Eltrans Botoşani s-a făcut puternic simţită în ultima vreme. Viceprimarul Florin Ghiorghiţă susţine că în ultima perioadă au avut mai multe discuţi cu Mihai Ştefan decât cu directorul Ioan Comariţa, fapt ce l-a condus la ideea că peremistul ar putea fi un director mai bun decât actualul director al societăţii Eltrans. Viceprimarul susţine că de comun acord cu Ştefan Mihai a încercat identificarea unor soluţii de relansare a activităţi de la Eltrans, venindu-se însă cu propunerea unui parteneriat al societăţii din subordinea Consiliului Local al municipiului Botoşani cu SC Microbuzul. Ghiorghiţă susţine că bugetul local în acest an a făcut un efort financiar considerabil, care va fi până la sfârşitul anului de peste 15 miliarde. Societatea Eltrans asigură transportul în oraş pe două rute. Spre deosebire de alta care asigură transportul în oraş pe cinci rute şi nu primeşte nici o subvenţie, ba mai mult, anual aduce încasări la bugetul local de 2 miliarde, ne duce serios la soluţia privatizării Eltrans, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă. Acesta susţine că întotdeauna unde statul a fost administrator s-a dovedit a fi unul prost, iar unde există un colectiv mare de conducere nu se face ceea ce ar trebui să se facă. Din punctul său de vedere, cea mai bună soluţie pentru Eltrans în momentul de faţă este o formă de administrare privată. Eu am rămas dezamăgit de demersul angajaţilor Eltrans când am văzut că cer majorări salariale. Noi luăm bani din buzunarul fiecărui amărât şi investim bani în Eltrans pentru a aduce societatea pe linia de plutire, iar ei cum au văzut că am reglat activitatea economică, vor creşteri salariale, susţine Ghiorghiţă. Acesta susţine că în comparaţie cu salariile din administraţia locală, salariile nu sunt deloc mici, astfel că viceprimarul propune un schimb între salariaţii Primăriei şi cei de la Eltrans. Viceprimarului nu i se pare normal ca Eltrans - ul să păstreze microbuzele, considerând că cea mai bună soluţie ar fi scoaterea lor la vânzare şi eliminarea unui balast care îi trage în jos. Florin Ghiorghiţă speră să nu fie vorba ca Ştefan Mihai să îşi dea demisia din Consiliul Local, în condiţiile în care societatea va ieşi din nou în pierderi. Din punctul de vedre al viceprimarului, salariaţii de la Eltrans trebuie să înţeleagă că forţând mâna autorităţilor locale s-ar putea ca societatea să fie scoasă la privatizare. Majorarea de salarii este solicitată până la expirarea contractului colectiv de muncă, în martie 2007, când vor dori o nouă majorare. Mărirea de salarii pune la încercare răbdarea autorităţilor locale, care iau în serios privatizarea societăţii. (Bianca ALBU)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.