<,i>„S-a vorbit cu asistenţii şefi de secţie, dar şi cu toate infirmierele şi asistentele spitalului despre acest subiect sensibil, al atitudinii faţă de bolnav, care doreşte, care are nevoie de înţelegere şi de o vorbă bună când este în suferinţă pe un pat de spital. Dar asta face parte din perfecţionarea continuă a personalului care lucrează în spital. Vor fi şi cursuri creditate prin organizaţia profesională a asistenţilor medicali, care să abordeze subiectul comunicării angajatului cu pacientul”, declară Corina Costaş, director de îngrijiri la Spitalul Judeţean Botoşani.
La rândul său, managerul Doru Muntianu spune că nu mai sunt nemulţumiri ale pacienţilor legate de comportamentul nepoliticos al angajaţilor faţă de pacienţi. „Nu am astfel de reclamaţii. Sau, cel puţin nu a ajuns la mine vreo reclamaţie de acest gen. Şi nici nemulţumiri în ce priveşte mâncarea din spital”, declară Doru Muntianu.
Dacă pacienţii nu se pun pe scris la conducerea unităţii pentru a se plânge că vreo infirmieră le-a răspuns răstit când i s-a solicitat vreun serviciu sau că pur şi simplu s-a făcut că nu aude când i se cere ceva, nu înseamnă totuşi că problema politeţii în spital s-a rezolvat în totalitate. „Eu cred că este loc şi de mai bine”, este opinia unui pacient întrebat de comportamentul infirmierelor de pe secţia pe care este internat. (Ana Brădişteanu)