Bruno Suster(foto), un fost taximetrist botoşănean, controversat, de altfel, în cercurile în care se învârte, a rup mâţa taximetriei în zece, iar coada a aruncat-o în biroul viceprimarului Florin Ioan Ghiorghiţă. Pus pe harţag şi cu dezlegare la limbă (de şarpe), Bruno a aruncat oarece petece din blana mâţei sfârtecate şi prin foişoarele administrative ale câtorva societăţi de profil. Prinse în iureşul horei lui Suster au fost vreo trei societăţi locale de transport. Asupra unei persoane de la Lexus s-a aruncat culpa solicitării unei mite pentru prelungirea unei licenţe de execuţie. Microbuzul SRL şi Euro Taxi sunt şi ele văzute cruciş pentru că ar avea în spate taman pe vicele Ghiorghiţă. Ba chiar şi asupra şefului de la Camera Taximetriştilor s-a abătut tăvălugul lui Bruno. Şi, concomitent cu lansarea acestor acuzaţii, Bruno Şuster practică taximetrie la negru, cum singur a recunoscut. Cauza gâlcevii a pornit de la invidia de culoarea taxiurilor faţă de cei care au supravieţuit în branşă. Bruno susţine că licitaţiile pentru transportul în comun se fac pe sprânceana unui funcţionar administrativ şi potrivit cu rotunjimea portofelelor concurenţei mai orientate. Supărarea lui Bruno a pornit de la suspendarea licenţei de către firma la care a lucrat. Maxi Taxi este o licitaţie fantezistă, pentru a-l favoriza pe Mihai Balan. Numai aşa se poate explica adjudecarea de către Miki a 70 de maşini pe numele lui. Eu am cumpărat o maşină de la el. În acea perioadă am văzut şuete între vicele Ghiorghiţă şi Cornel Lazaruc, cel care se ocupă cu licenţele la Primărie. Lazaruc este o persoană cu barbă, care-mi aminteşte de Jules Verne. Favorizarea lui Miki este determinată de oarece sponsorizări făcute de acesta, nu ştiu în ce condiţii. Nu trebuie să vă mire nimic. Ghiorghiţă a condus din umbră firma Euro Taxi, patronată de Ovidiu Hogaş. Eu am lucrat la Lexus, care era condusă de Ştefania Cozma Alexa. Femeia asta nu mi-a tăiat niciodată chitanţe fiscale. Şi-a luat un contabil de la Direcţia Muncii, ca să se sustragă de la plata obligaţiilor către stat. Când am solicitat prelungirea licenţei de execuţie, Ştefania Alexa i-a cerut mamei mele bani. Avem înregistrare pe casetă. Am făcut sesizare la Garda Financiară cu o lună în urmă. Am înţeles că a primit o amendă. Problema este că eu am fost dat afară şi acum nu am cu ce să-mi câştig existenţa. Lexus avea spatele asigurat tot de către Primărie, prin Ghiorghiţă. Bulinele de pe maşină mi le-au luat. Mama mea a dat telefon la Primărie şi i s-a spus că-mi dă bulinele dacă dau 1000 euro , a lovit sub centură Bruno Suster. Acesta a recunoscut, până la urmă, că actualmente face taximetrie la negru. Pentru a vedea cam cât de galbene pot fi afacerile în această branşă, am solicitat unele date preşedintelui Iulian Bauer de la Camera Taximetriştilor, înfiinţată la Botoşani din 2003. Am aflat astfel că Bruno este o persoană destul de cunoscută. Despre el se spune că este un tip recalcitrant, periculos chiar, căruia îi place să se ia de gât cu orice şi oricine pe motive mai mult sau mai puţin reale. Bruno a avut autorizaţia numărul 229. Deşi i s-a ridicat această autorizaţie, el încă mai poartă panourile autocolante cu acest număr. Nimeni nu se poate lua de el pentru că-i ameninţă pe toţi. Bruno circulă ilegal. Poliţia nu-l prinde, pentru că se ascunde când sunt controale. Bruno află de controale prin staţie , a declarat Iulian Bauer. Cât priveşte implicarea sau nu a viceprimarului Florin Ghiorghiţă în culisele afacerilor cu taxiuri, nu am reuşit să obţinem un punct de vedere al acestuia. Deşi am avut stabilită o întrevedere, fiind foarte ocupat, vicele nu a putut fi contactat până la închiderea ediţiei. Cunoscându-l într-o anumită măsură pe Florin Ghiorghiţă, putem spune aproape cu certitudine că va găsi un răgaz şi pentru presă în perioada următoare de timp. Mai ales că este şi în interesul său cunoaşterea adevărului. Cât despre firma Lexus, sperăm să o găsim şi pe aceasta, deşi, prin coroborarea datelor, este posibil ca acuzaţiile lui Bruno să fie doar o refulare publică. Chiar dacă acesta susţine că a fost primul maxi taximetrist din Botoşani. Am funcţionat ca operator transport 5 ani la Vama Stânca, 4 ani la Iaşi şi nu am venit ca o vijelie la Botoşani ca să fac aventuri , s-a caracterizat Bruno Şuster. În Botoşani, activitatea de taximetrie este dimensionată după unele criterii stabilite de Legea 38/2003. Primăria Botoşani a eliberat 440 de autorizaţii pentru o perioadă de 5 ani. Din totalul acestor autorizaţii, o treime s-au eliberat taximetriştilor independenţi, restul ajungând la societăţile de taxi. Adică, la ora de faţă, în Botoşani avem 133 de taximetrişti independenţi şi alţi 267 care lucrează în cadrul unor societăţi comerciale. Tot actualmente, în Botoşani avem 77 de societăţi de transport. Acestea au adunat în ograda lor 267 de taxiuri. Din numărul acestor maşini, unele formează baza unor parcuri auto proprii societăţilor, altele sunt preluate de la diverse persoane prin contracte de închiriere. Toate bulinele (panourile autocolante) de pe taxiuri sunt produse de către o singură persoană juridică ce a câştigat o licitaţie în 2003. (Marian MOROŞAN)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.