Numai că liniştea care se aşternuse era exact acea linişte de dinainte furtunii. Ierarhii de la Mitropolia Iaşi avea o mare problemă. Un preot caterisit continua să slujească, ceea ce crea o breşă în autoritatea lor bisericească, un precedent periculos, mai ales în condiţiile în care autoritatea şi prestigiul Bisericii Ortodoxe este în cădere liberă datorită preoţilor homosexuali şi marilor scandaluri cu enoriaşii pentru că preoţi cu imaginea compromisă sunt menţinuţi în fruntea parohiilor împotriva voinţei credincioşilor.
În acest context, duminică dimineaţa au dat năvală în curtea bisericii, însoţiţi de jandarmi, vicarul administrativ al Mitropoliei, preotul Marian Timofte şi preotul inspector Florin Chirilă, două feţe bisericeşti puternic contestate chiar de către unii preoţi care au trecut prin mecanismul diabolic al acestor doi în a împărţi dreptate contra unor sume importante de bani.
Cine sunt aceste două feţe bisericeşti? Preotul Marian Timofte este de loc din satul Horodiştea, comuna Păltiniş, iar imaginea lui în zona Darabanilor este una extrem de controversată. De pe poziţia sa de vicar administrativ metropolitan, Timofte îl susţine pe protopopul de Darabani Constantin Pânzaru, cunoscut în zonă drept un feroce om de afaceri care ştie să scoată banul şi de la cel care se jură că nu-l are. Tot vicarul Timofte a moşit cu câţiva ani în urmă mutarea preotului de la Dragalina în locul celui de la Lişna, împotriva voinţei credincioşilor şi a memoriilor care au fost depuse la Mitropolie.
Inspectorul preot Florin Chirilă este spaima preoţilor care ajung să fie judecaţi disciplinar. Amintesc aici spusele preotului de la Buhăceni, Gabriel Ivasuc (foto 2), care contestat de localnici pentru că era beţiv şi curvar, se ruga de mine să nu-l dau pe mâna părintelui Chirilă că-l lasă şi fără chiloţi pe sub sutană. La fel şi preotul Nicodim (foto 1) de la parohia Teioasa care mi-a reproşat că l-am dat pe mâna „părinţeului” Chirilă care i-a luat tainul popesc cel puţin pe viitorii doi ani. Ei bine, duminică dimineaţă aceste două feţe bisericeşti s-au prezentat la biserica Schit Orăşeni să-l scoată afară pe preotul caterisit Ioan Ungureanu şi să-l instaleze pe un altul. Pentru că preotul s-a închis în biserică, cei doi au forţat uşa,

Intraţi în biserică, spun creştinii, preotul Ungureanu a fost bruscat, pus la pământ, lovit cu acea „delicateţe popească” cu care în Evul Mediu inchizitorii îi „mângâiau” în camera de tortură pe cei acuzaţi de blasfemie. Pentru că sătenii au sărit să-şi apere preotul, cei doi farisei popeşti cu rang mitropolitan şi-au luat tălpăşiţa. Vor reveni în forţă, pentru că în spatele lor se află protopopul de Botoşani Lucian Leonte care are socoteala lui cu postul de preot la această parohie.
Scandalul de la biserica Schit Orăşeni va continua, fariseii, după „educaţia creştină” aplicată în biserică preotului Ioan Ungureanu, emiţând un comunicat prin care tot pe acesta îl acuză de violenţă, susţinând că ei au venit la chemarea sătenilor. O minciună mai mare decât burdihanul lor ce aminteşte de tactica comuniştilor care când voiau să-l înlăture pe unul, puneau pe alţii să-l reclame cu mânie proletară, în cazul de faţă popească.
Cred că şi dracii din Iad s-au minunat de cele petrecute în biserica Schit Orăşeni, venindu-le greu să creadă că preoţii sunt mai inventivi ca ei în a schingiui sufletele omeneşti încă de vii, concurându-i în meserie.
Problema a ajuns şi la prefectul Dan Şlincu care a declarat presei locale că „Reprezentanţii Bisericii ne-au explicat pe larg contextul şi măsurile care s-au luat până acum în această situaţie de către organismele BOR, iar cei ai structurilor MAI ne-au informat că intervenţiile pe care le-au avut până acum au avut la bază strict solicitările clericilor”. Aiurea, l-au îmbrobodit popii, n-a înţeles nimic fostul distribuitor de sucuri prin Dorohoi şi făcut prefect de nevasta şoferului, senatorul-preşedinte al PSD Botoşani Doina Federovici.
Două lucruri lucru trebuia să le clarifice prefectul, dacă ar fi fost cu adevărat prefect: de ce s-a forţat uşa bisericii în condiţiile în care aceasta este monument istoric ocrotit prin lege şi să-i întrebe pe jandarmi de ce n-au protejat monumentul istoric şi au privit la forţarea uşii precum „proasta-n târg”.
Problema de la biserica din Schit Orăşeni nu este deloc comodă pentru cei din fruntea Mitropoliei Iaşi. Au şi ei dreptatea lor, dar aceasta nu cu forţa se poate obţine ci cu tact şi dialog axat pe mortala creştină. Când loveşti cu toiagul precum Moise în Rai păscând turmele de îngeri, înseamnă că-ţi lipseşte înţelepciunea, credinţa în Dumnezeu iar la educaţia cu parul se răspunde în acelaşi mod.