Piaţa, formă comercială organizată de către Societatea Parc Industrial aflată în su8bordinea Consiliului Judeţean Botoşani, a luat fiinţă din iniţiativa preşedintelui Florin Ţurcanu de a veni în întâmpinarea producătorilor de produse alimentare şi legumicultorilor autohtoni dar şi pentru a uşura munca gospodinelor botoşănene în a se aproviziona economisind timp.
Inaugurată în 21 decembrie 2013, chiar în Ajunul Crăciunului, mizându-se pe o afluenţă mare de consumatori şi astfel se va realiza o bună publicitate, piaţa funcţionează deja de trei luni de zile. La acest interval de timp am considerat că un reportaj în cadrul emisiunii de pe TeleM Botoşani Dinamica economiei va surprinde cât de utilă este această piaţă pentru botoşăneni.
Am filmat reportajul cu administratorul pieţei Liviu Ţurcanu (foto 1). Deşi acesta a prezentat starea de funcţionare a pieţei ca fiind bună şi pe un drum ascendent, vânzătorii firmelor care au închiriat spaţii în zonă sunt mult mai sceptici.
La Lacto Solomonescu am găsit doar un cumpărător. Gestionara s-a declarat mulţumită de vânzări dar puţinătatea produselor din galantar sugerau contrariul. La magazinul pentru carne de pui al unui patron ieşean din Podu Iloaie vânzătoarea a recunoscut că lipseşte publicitatea. Botoşănenii nu ştiu că noi suntem aici a fost explicaţia sa pentru vânzările scăzute.

La magazinul de preparate de carne a Abatorului Cătălin, cel cu reclama televizată, vânzătoarea (foto 2)ne-a declarat revoltată că vânzările sunt extrem de scăzute. Administratorul Ţurcanu a încercat să mai brodească dezamăgirea vânzătoarei spunând că-i post şi botoşănenii cumpără mai puţin preparate din carne. Numai că vânzătoarea s-a arătat fermă şi a pus că n-are vânzare pentru că botoşănenii nu ştiu că la subsolul Mall-ului este o piaţă de produse agroalimentare.
La magazinul cu produse Dorolact situaţia era mai bună. Am găsit rând de cumpărători iar vânzătoarea s-a arătat mulţumită de vânzare dar că s-ar putea şi mai mult dacă botoşănenii ar şti de existenţa pieţei. Mulţumită s-a arătat şi vânzătoarea de la magazinul Abatorului Gulioaia unde se vând preparate din carne. Isteaţă mi s-a părut şi vânzătoarea de la magazinul de carne al lui Dulgheru, magazin deschis de câteva zile. În piaţă mai sunt legume proaspete, fructe autohtone şi un magazin de legume şi fructe destul de frecventat.
Numai că, aşa cum spuneau vânzătoarele, piaţa este necunoscută majorităţii botoşănenilor şi o publicitate agresivă este tot ce trebuie făcut dacă se vrea ca puţinii comercianţi şi legumicultori să n-o părăsească pentru că n-au vânzările care să le acopere cheltuielile.
Sâmbătă seară, 15 martie, se va difuza reportajul realizat şi cine va dori să-l urmărească va cunoaşte mai multe aspecte legate de funcţionarea acestei pieţe agroalimentare.
Ioan Rotundu