Cele mai multe din reclamaţiilor ajunse în ultimul an la instituţia judeţeană de asigurări de sănătate de la cotizanţii la fondul Sănătăţii se referă la atitudinea faţă de pacienţi a unor cadrelor medicale. Reprezentanţii CAS consideră că trebuie lucrat la schimbarea mentalităţii unor angajaţi din Sănătate.
Multe din aceste probleme, care îi nemulţumesc pe asiguraţii de sănătate, ţin în primul rând de managerii spitalelor. Cel puţin aceasta este opinia şefilor instituţiei de asigurări de sănătate, care cred că managerii ar trebui să se implice mai mult în controlul activităţii propriilor angajaţi.
La ora contabilizării realizărilor şi a nerealizărilor din anul care se apropie de sfârşit, reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate recunosc că plătitorii la fondul Sănătăţii au motive de nemulţumire. Aceştia recunosc că spitalele botoşănene nu funcţionează cum ar trebui, dar spun că neîmplinirile ţin mai mult de furnizorii de servicii.
Reprezentanţii CAS spun că au făcut controale în spitale, au constatat că asiguraţii nu au întotdeauna parte de serviciile cele mai bune, dar partea proastă este că nu se pot lua şi măsuri directe împotriva celor vinovaţi, de către CAS, care poate doar să sesizeze Direcţia de Sănătate Publică pentru ca la acest nivel să se ia măsurile de sancţionare a vinovaţilor.
Pe de altă parte, chiar dacă legislaţia le va permite în viitorul apropiat să sancţioneze spitalele, aceasta nu este şi cea mai bună rezolvare a problemelor de acest fel. Normal ar fi să plătească persoanele vinovate, nu spitalul. Sancţiunile aplicate spitalului sunt suportate în cele din urmă tot din banii asiguraţilor, afirma, cu câteva zile în urmă directorul CJAS, medicul Rodica Huţuleac. (Doina Marcu)