Nu-mi dau seama ce se întâmplă cu primarul Ovidiu Portariuc dar nu trece nicio săptămână din activitatea sa ca să nu aflăm că a mai luat o decizie anapoda, care produce dezorganizare în activitatea de administraţie publică şi ce este mai dramatic, generează pierderi de locuri de muncă.
De când a fost ales primar, Portariuc nu se poate lăuda cu vreo decizie care să fi îmbunătăţit bunul mers al treburilor în avantajul cetăţenilor, adică a celor care l-au votat.
De la bun început n-a colaborat şi continuă să nu colaboreze cu funcţionarii Primăriei, cei care cunosc problemele oraşului şi care ştiu care ar fi soluţiile optime de rezolvare a lor. Încă sunt în Primăria Botoşani funcţionari cu care Portariuc n-a dat ochii.
De când Portariuc a fost ales primar, Primăria n-a mai accesat nici un program cu finanţare guvernamentală sau europeană şi nici nu va accesa prea curând pentru că în obtuzitatea sa nu poate înţelege că dezvoltarea oraşului nu se poate face fără astfel de fonduri. Fac aici o paranteză: de câte ori ţara a fost guvernată de social-democraţi, oraşul Botoşani n-a primit niciodată fonduri guvernamentale. Să ne amintim ce putere avea Cozmâncă dar n-a dirijat spre Botoşani nici un ban.
Va rămâne în istoria oraşului Botoşani prin dezastrul care l-a produs la societatea Urvan Serv în prag de iarnă, prin numirea în fruntea ei a unui manager care n-a avut decât meritul de a-i fi făcut campanie. Oraşul era sub zăpadă iar primarul îşi flutura turul pantalonilor printre angajaţii societăţii, văitându-se ca o vădană.
A dorit apoi să schimbe managerul societăţii Eltrans pentru a-l readuce la cârma societăţii pe beţivanul şi curvarul Comariţa, după cum l-a descris presa locală de-a lungul timpului. Numai la presiunea presei locale n-a făcut încă rocada, dar aşteaptă momentul prielnic, când va găsi o fereastră de neatenţie a mediei locale şi-i va pune pe botoşăneni în faţa faptului împlinit.
Pe linia de tramvai a apărut o linie auto de transport persoane a unei societăţi private care afectează grav veniturile societăţii Eltrans. Firma nu are aprobarea Primăriei dar are sprijinul unor importante persoane sus-puse. Portariuc n-a avut nicio reacţie, deşi la societatea Eltrans îşi câştigă existenţa peste o sută de angajaţi iar diminuarea veniturilor societăţii pune în pericol locurile lor de muncă. La protestele salariaţilor, Protariuc i-a tratat cu superioritate şi aroganţă, o reacţie care i-a şocat pe toţi.
La societatea Termica, devenită Modern Calor, deşi Ioan Diaconu avea contract de manager pentru încă mulţi ani, a fost nevoit să demisioneze pentru că altfel Portariuc nu mai acorda subvenţia la căldură. Ca să nu sufere botoşănenii, Diaconu a demisionat. Cu toate acestea Portariuc a diminuat valoarea subvenţiei, ceea ce a dus la creşterea valorică a facturilor la încălzire în loc să scadă cum ar fi fost firesc.
Acum vrea să desfiinţeze societatea Locativa, cea care administrează spaţIile cu destinaţie de locuinţe sociale şi comercială, locuinţele ANL. Portariuc vrea să unifice Locativa cu celelalte societăţi din subordinea Consiliului Local, reînfiinţând astfel mastodontul numit Regia Autonomă Municipală, cea care a dus oraşul la dezastru. Societăţile Urban Serv, Eltrans, Termica, Locativa sunt pe profit şi nimic nu impune o reorganizare a lor într-un mastodont care să nu poată merge pe picioare proprii, aşa cum a fost RAM.
Apoi, o astfel de reorganizare va însemna pierderi inutile de locuri de muncă. Dacă vreo societate ar fi în prag de faliment, poate că reorganizarea s-ar impune. Dar când totul merge bine, de ce vrea Portariuc să meargă prost?
De când Portariuc este primar, din cauza blocării investiţiilor la nivel de Primărie, s-au desfiinţat peste o mie locuri de muncă. Cum rămâne cu sloganul său electoral Mai puţine panseluţe şi mai multe locuri de muncă!?
Deocamdată a alocat sume mai mari pentru panseluţe şi a diminuat fondurile pentru investiţii, desfiinţând locuri de muncă.
În iunie 2012 botoşănenii n-au votat pentru o viaţă mai bună, au votat o pacoste care să le facă viaţa nun chin. După faptă şi răsplată!
Ioan R€tundu