Obligat fiind să elimine taxa pentru maşinile grele care tranzitau municipiul Dorohoi, Sergiu Lungu a iniţiat un nou proiect de hotărâre prin care a introdus o restricţie temporară pe categorii de drumuri. Acesta a inventariat toate drumurile şi starea lor actuală, stabilind greutatea cu care pot trece maşinile prin Dorohoi. Toate drumurile din municipiu au fost trecute în anexa hotărârii care punea interdicţie pe o perioadă nelimitată pentru maşinile ce depăşesc un anumit tonaj. Dacă maşinile doresc să treacă trebuie să ia o autorizaţie de la Primăria Dorohoi. Autorizaţia implică după lege că cei autorizaţi să treacă vor participa la refacerea drumului, declară primarul dorohoian. Acesta susţine că taxa pe care o vor plăti transportatori se stabileşte de comun acord cu Primăria, luându-se în calcul numărul de drumuri pe care aceştia le parcurg. Acesta susţine că legea îi permite să perceapă această taxă de la transportatori, taxă care va varia în funcţie de numărul transporturilor făcute într-o perioadă delimitată de timp. Pentru cei care nu respectă interdicţia de a tranzita municipiul, amenda variază între 10 şi 50 milioane lei. Acesta recunoaşte că restricţiile de trecere a maşinilor de tonaj mare cuprind toate străzile din municipiu, transportatorii neavând soluţii alternative. Hotărârea nu a trecut în ultima şedinţă a Consiliului Local Dorohoi, din 14 consilieri, Sergiu Lungu reuşind să aducă de partea sa doar cinci. Perseverent însă, acesta va repune hotărârea pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de joi. Primarul îi ameninţă pe consilierii care au votat împotriva proiectului său că va vorbi cu electoratul. Ei au votat acum împotriva cetăţenilor. Ei au interesele lor. Ei lasă maşinile să treacă, iar eu cu cetăţenii stăm şi ne uităm, argumentează Lungu votul consilierilor. Despre ameninţarea că va pârî electoratului consilierii care şi-au exprimat, democratic, dar potrivnic votul, primarul Lungu poate fi acuzat de şantaj politic. Cercetat în mai multe dosare penale, primarul Lungu pare să nu fi tras nici un fel de învăţăminte. El continuă să se călăuzească după orgoliile proprii şi nu după interesele comunităţii. Însăşi încăpăţinarea cu care susţine introducerea, pe căi ocolitoare, a unei taxe în sarcina transportatorilor poate fi interpretată ca abuz de funcţie. Să mai adăugăm faptul că o astfel de restricţie, ce aduce atingerii dreptului la libera circulaţie, este neconstituţională. Firesc, în astfel de condiţii, să ne întrebăm, cum poate secretarul Primăriei Dorohoi să-şi pună semnătura pe un proiect de hotărâre ce încalcă din start legile ţării? Decizia consilierilor locali de a nu vota proiectul de hotărâre nu numai că pare înţeleaptă dar este şi legală. În timp ce primarul dorohoian se luptă la greu să introducă o taxă ce a fost deja catalogată ilegală, centrul oraşului (foto) se dărâmă bucată cu bucată, fără ca să-i treacă cuiva prin cap să promoveze un program de reabilitare. De unde se poate concluziona că problemele sociale nu sunt prioritare agendei de lucru a primarului. (Bianca ALBU)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.