După ce am fotografiat ce am crezut de cuviinţă, m-am deplasat în spatele grădinii bisericii unde mă aştepta un cetăţean. Aşa l-am cunoscut pe Dumitru Gânga, cetăţean al satului Cristeşti ajuns la vârsta de 77 de ani, aflat în conflict creştin cu preotul paroh Petru Macovei.
Bătrânul Gânga avea chef de vorbă şi de spovedanie. Voia să-şi descarce năduful adunat de-a lungul timpului de când a intrat în colaborare cu părintele. Gânga a fost la viaţa lui vornic de nunţi. După cum îi place să se laude, a vornicit nunţi în peste 55 de sate înşirate de la Cristeşti şi până la Vatra Dornei. A văzut multe prin lume, bune şi rele. Când s-a lăsat de vornicit nunţi şi s-a retras în sat, i-a propus părintelui Macovei să construiască o casă praznicală, aşa cum a văzut pe la alte biserici. Părintele, care păstoreşte acest cot de sat al Cristeştiului de 27 de ani, i-a replicat că nu are nevoie de aşa ceva. Dar că poate fi de acord cu construcţia unui paravan lângă biserică.
Dumitru Gânga, apelat cu nea Mitică, a respins sugestia preotului şi a ridicat

După ce-a ridicat casa, Gânga a constatat că ar fi necesară o fântână. Părintele s-a făcut foc şi pară şi i-a spus că el nu dă nici un ban pentru aşa ceva. Nea Mitică i-a replicat:
- Părinte, cine are barbă, are şi cheptine!
Adică are el bani să facă fântâna. A pus bani de la el, a mai strâns de la săteni, şi a construit fântâna
Acum părintele refuză s-o binecuvânteze pentru că s-a construit peste voinţa lui. Pe lângă fântână nea Mitică a construit o troiţă şi o masă din piatră. Din nou s-a supărat părintele că i-a ieşit din cuvânt. Aşa că n-a binecuvântat troiţa şi masa. Opunându-se ridicării casei praznicale pe motiv că are în Botoşani apartament, o casă moştenită de la socri şi o alta de la părinţii săi, preotul Macovei n-a văzut şi nu vede cu ochi buni casa praznicală. Mai ales că nea Mitică mai scoate un ban pe seama ei de la cei care o închiriază pentru praznice. Se pare că supărarea părintelui ar veni de la faptul că nea Mitică nu-i face parte din ce încasează. Iar ca pedeapsă părintele l-a lăsat şi fără curent electric.
În timp ce ascultam spovedania lui nea Mitică Gânga, un alt cetăţean mă pândea de după gard. Ieşind din curtea din curtea bisericii, cetăţeanul respectiv m-a abordat.
-

- Eu vă ştiu de la televizor şi îmi place cum puneţi problema. Am a vă spune ceva legat de scandalul de la Schit Orăşeni.
Omul s-a uitat în jur să fie convins că nu-l observă nimeni că stă de vorbă cu mine şi a început să-şi explice că tot scandalul cu preotul Ioan Ungureanu de la Schit Orăşeni este orchestrat de părintele Petru Macovei.
Părintele Macovei are un băiat preot şi nu are parohie. Prieten cu protopopul Lucian Leonte, părintele Macovei ar vrea parohia de la Schit Orăşeni pentru feciorul să. Pentru asta îl sapă pe preotul Ungureanu.
Nu am habar cât de corecte sunt aceste informaţii dar de vreme ce ele circulă printre sătenii din comuna Cristeşti un sâmbure de adevăr tot există. Pentru mine nu este o noutate faptul că preoţii se ceartă între ei şi se clevetesc pe la spate la ierarhi. Am filmat multe reportaje cu preoţi imorali, vicleni şi iubitori de arginţii lui Iuda încât nu mă mai miră nimic.
Interesant va fi modul în care se va finaliza scandalul de la biserica din Schit Orăşeni. Va fi interesant pentru că mi s-au adus la cunoştinţă două variante. Prima suna că părintele protopop Lucian Leonte ar râvni parohia pentru feciorul său Constantin, acum preot cu jumătate de normă la o parohie săracă din comuna Blândeşti.
A doua variantă, cea cu feciorul preotului Macovei mi s-a adus la cunoştinţă mai târziu. Cert este că ambele variante sunt de fapt afaceri popeşti. Care n-au nimic în comun cu morala creştin-ortodoxă.