În urmă cu câtva timp a fost lansată, cu mare tam-tam, o nouă ofertă a serviciului de telefonie mobilă Cosmote. Reclame care mai de care mai fistichii s-au străduit să-i determine pe români să nu rateze şansa vieţii lor. În condiţiile în care concurenţa dintre operatorii de telefonie mobilă este tot mai crâncenă, ingeniozitatea celor implicaţi pare să meargă până la sfidarea bunului simţ. Mizând pe legile inerţiei, unele oferte au menirea de a îngrăşa purceluşul cu venituri ale operatorilor. Scopul a fost atins, dar calitatea serviciului oferit lasă de dorit. Luni, 20 martie, un botoşănean s-a plâns de imposibilitatea folosirii noului serviciu. Serviciul „2000 de minute în reţea” se anunţa a fi unul revoluţionar. Această extraopţiune a fost introdusă la începutul lunii martie şi se dorea a fi o dovadă a interesului populaţiei pentru oferte simple, accesibile şi dezvoltate conform cerinţelor consumatorilor. Nebunia din ultimele zile pare să dovedească, dimpotrivă, lipsa, cel puţin, a unei rotiţe în conceperea respectivei oferte. „Am făcut greşeala să achiziţionez o cartelă COSMOTE. Am activat mult mediatizatul serviciu „2000 minute în reţea” contracost şi am încercat utilizarea acestuia. Nu am reuşit să-l folosesc decât 5 minute în decursul a trei săptămâni. De câte ori încerc să apelez un număr de telefon pe reţeaua COSMOTE, primesc tonul de ocupat cu mesajul network busy. Am încercat să iau legătura cu serviciul tehnic al companiei, dar nu am avut nici o şansă de a vorbi cu un reprezentant al acestei companii, nici folosind telefonia fixă sau mobilă” , şi-a exprimat păsul A.C. din Botoşani. La Botoşani există un dealer Cosmote în staţia de tramvai BIG. O domnişoară, amabilă de altfel, a încercat să explice cauza problemelor. „Probleme au mai fost. Au existat şi clienţi care au cerut informaţii la noi. Am luat legătura cu serviciul clienţi şi în 72 de ore s-a remediat situaţia. Repet, probleme au fost, dar acum s-a rezolvat totul. A fost o chestiune de suprasolicitare a reţelei. Mai mult nu pot să vă spun” , a pledat vânzătoarea care a refuzat să se prezinte. Probleme similare au fost semnalate şi la nivel naţional. Deşi trebuiau să prevadă iminenţa impasului, însuşindu-şi cumva vina, furnizorii acestui serviciu cred că au găsit şi rezolvarea. Cel puţin aşa reiese din comunicatul postat pe site-ul Cosmote la data de 19 martie. „datorită cererii fără precedent şi suprasolicitării temporare a reţelei şi pentru a asigura calitatea serviciului oferit, Cosmote anunţă că extraopţiunea 2000 de minute lunare pentru numai 3 euro lunar va fi disponibilă pentru activare până la 31 martie doar clienţilor prepaid care au activat cartela până la 22 martie”, se menţionează în comunicat. Altfel spus, cumpărătorii care au preferat, poate, să-şi activeze cartela după data de 22 martie vor rămâne cu buza umflată. După conştientizarea nedreptăţii făcută clienţilor care se vroiau poate să rămână fideli operatorului, este posibil ca eminenţele… cenuşii de la Cosmote să gândească o altă variantă de rezolvare a problemei, dar şi în favoarea clienţilor. Cosmote România este membră a grupului elen Cosmote şi s-a lansat în decembrie anul trecut. La sfârşitul anului 2005, Cosmote România avea aproape 50.000 de clienţi. Dintre aceştia, 30.000 se înregistraseră în primele 3 săptămâni de la lansarea sa pe piaţă. Director de marketing şi comunicare pentru partenerul din România este tot un elen, Costas Kapetanopooulos. Grupul Cosmote se laudă cu mai mult de 8,2 milioane de clienţi în regiunea Europei de Sud – Est, incluzând şi România. Dacă nu-şi vor reconsidera atitudinea faţă de clienţi, boom-ului comercial din prima lună de existenţă română a operatorului Cosmote îi poate urma o prăbuşire la fel de spectaculoasă. Mai ales dacă nemulţumiţii îi vor prinde aprig de… semnalul slăbiciunii şi-i vor duce la judecată pentru repararea eventualelor prejudicii create. Pentru operatorul de telefonie mobilă, un astfel de moment poate coincide cu semnarea, chiar şi în alb, a unui certificat de deces. E drept că publicitatea plătită poate clădi un imperiu financiar şi acoperi lacunele, dar reclama indirectă, de la om la om, poate surpa cu şi mai mare uşurinţă orice mastodont economic. (Marian MOROŞAN)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.