Încet, dar sigur, între CJ şi Prefectură îşi face loc pacea
24 August 2006, 23:00
Primul pas pentru realizarea unui ghişeu unic în scopul economisirii timpului pe care cetăţeanul de obicei îl pierde va fi făcut prin protocolul între cele două instituţii aflate la conducerea judeţului, Consiliul Judeţean, respectiv Instituţia Prefectului. Astfel, în şedinţa Consiliului Judeţean din data de 31 august se va supune aprobării consilierilor Protocolul cadru de realizare a sarcinilor comune între CJ şi Instituţia Prefectului pentru organizarea şi funcţionarea acestui ghişeu. Ghişeul se va înfiinţa prin ordinul Ministrului Administraţiei şi Internelor şi vine în scopul optimizării fluxului şi procedurilor de primire în sistem de ghişeu unic a cererilor privind eliberarea paşapoartelor simple, permiselor de conducere auto, certificatelor de înmatriculare, cărţilor de alegător, de identitate, precum şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare. Obiectul Protocolului este reprezentat de realizarea, în limita competenţelor, a condiţiilor care să asigure creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor, referitoare la emiterea în termenele prevăzute de lege a paşpoartelor simple, a permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi plăcuţelor cu numere de înmatriculare prin intermediul ghişeului unic din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a populaţiei, a declarat Marcela Lozneanu, vicepreşedintele CJ Botoşani. Scopul protocolului constă în asigurarea coerenţei serviciilor prestate cetăţenilor în sistem de ghişeu unic, astfel încât să nu fie afectată ritmicitatea şi calitatea activităţii de primire şi soluţionarea cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi a cărţilor de alegător, realizată de serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Pentru realizarea obligaţiilor, Instituţia Prefectului, prin structurile sale de specialitate, va dezvolta relaţii de colaborare cu CJ şi consiliile locale în subordine cărora sunt constituite servicii publice comunitare de evidenţă a persoanelor pentru asigurarea sprijinului necesar identificării unor locaţii destinate lucrului cu publicul, ce să asigure cetăţenilor condiţii corespunzătoare activităţii de primire a cererilor şi de eliberare a documentelor. Protocolul asigură de asemeni identificarea resurselor financiare necesare suplimentării serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor cu personalul necesar, îndeplinirea atribuţiilor specifice soluţionării cererilor pentru obţinerea documentelor, achiziţionarea şi instalarea echipamentelor informatice necesare preluării imaginii cetăţenilor ce solicită eliberarea paşapoartelor simple sau a permiselor de conducere, ori implementării datelor ce se realizează în baza avizului şi a specificaţiilor tehnice elaborate de specialiştii serviciilor publice comunitare. (Bianca ALBU)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.