Săptămâna trecută, pe raza satului Cândeştiul Rusesc persoane necunoscute încă au furat sârmele de la reţeaua de telefonie aflată în proprietatea firmei Telekom, companie patronată de un grup de nemţi prin preluarea vechiului Romtelecom de la greci.
Deşi a trecut mai bine de o săptămână de la anunţarea Telekomului de către abonaţii la telefonie fixă, cei de la firma furnizoare de servicii de telefonie n-au acţionat în niciun mod. Pentru că printre abonaţi se află şi o bătrână în vârstă de 87 de ani, oarbă (foto), care se foloseşte de un telefon fix special care-i permite ca prin apăsarea prin metoda oarbă a anumitor taste să poată apela persoanele de la care poate primi ajutor, am fost solicitat de către săteni să le întind o mână de ajutor, aşa cum am procedat şi în alte cazuri similare.
Am încercat în mod repetat să-i contactez pe cei de la Telekom dar de fiecare dată am vorbit cu un robot care-mi cerea să mă legitimez cu codul numeric personal şi să las mesaj, robotul având grijă să-mi spună că firma oferă servicii de cea mai înaltă calitate. Curată bătaie de joc la adresa clienţilor această modalitate de relaţionare cu robotul, o metodă prin care firma evită dialogul direct cu beneficiarii de servicii.
Am apelat la un informatician care a reuşit să păcălească robotul şi să intre în dialog cu un angajat de la serviciul tehnic al Telekom Bucureşti. Acesta i-a spus că se cunoaşte problema de la Cândeşti dar că în termen de 30 de zile se va introduce un cablu îngropat. Aşa că beneficiarii de telefonie fixă să aştepte, în acest interval de timp urmând a nu plăti abonamentul. Dar oamenii s-au abonat să aibă în casă mijloc de comunicare, nu să aştepte cu lunile.
Zona nu permite telefonia mobilă pentru că semnalul este foarte slab şi cu mari întreruperi, aşa că telefonia fixă este singura cale de comunicare. Angajatul a vorbit pe un ton extrem de arogant şi mai că n-a spus că dacă nu sunt mulţumiţi de serviciile Telekom să se mute la altă poartă.
Uimit de atitudinea angajatului, am contacta-o telefonic pe Liliana Mincă, vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului Bucureşti. Mincă mi-a pus la dispoziţie telefonul lui Mirel Rogalschi, şeful Protecţiei Consumatorului de la Botoşani.
L-am contactat pe Mirel Rogalschi, i-am adus la cunoştinţă situaţia iar dumnealui mi-a explicat că trebuie să ia legătura cu centrul Telekom de la Bacău. Apoi m-a sunat să-mi spună că a contactat Bacăul, a identificat-o pe bătrâna de 87 de ani cu abonamentul şi că i s-a promis că se vor căuta soluţii pentru a o conecta la reţea doar pe ea, nu şi restul abonaţilor.
Mi-a explicat Mirel Rogalschi că prin contractul semnat cu Telekom s-a prevăzut astfel de situaţiei şi că firma este acoperită. De obicei se aşteaptă rezultatul cercetărilor Poliţiei, după care se ia decizia de rezolvare a situaţiei. I-am explicat şefului Rogalschi că este o clauză abuzivă. Eu mă abonez să am continuitate de semnal, nu să-mi ofere serviciile cu ţârâita. I-am dat exemplu cazul celor de la E.On care după furtunile de acum câteva săptămâni au lucrat zi şi noapte şi au reparat stricăciunile.
Mi se pare normal ca Telekom să fi tras un lat cablu până ce va veni cu cel îngropat, astfel ca abonaţii să se poată folosi de telefonul din casă. Avem dovada modului în care firmele de servicii îşi bat joc de beneficiari, de clienţi lor, iar autorităţile statului se umilesc la uşa lor cerându-le cu sfială să-şi respecte angajamentele cu care i-au prostit pe români să le devină clienţi.
Suntem agresaţi zilnic cu fel de fel de oferte de servicii, inclusiv din partea Telekom, care de care mai tentante, iar după ce ne prind de clienţi îşi nat joc de noi pentru că legile făcute de parlamentarii noştri sunt în favoarea lor şi nu a noastră. Mai nou, Călin Popescu Tăriceanu, preşedintele Senatului, a iniţiat legea lobby-ului. Adică vor să avantajeze prin legile adoptate, pe faţă, astfel de firme. De fapt este o modalitate de legalizare a şpăgii.
Revenind la situaţia de la Cândeşti, ea nu este un caz izolat al celor de la Telekom. Este al patrulea caz în judeţul Botoşani când această firmă îşi batjocoreşte clienţii. Le-au rezolvat problemele numai după ce am scris în Jurnalul şi am mediatizat situaţia la Lumea lu Rotundu.
Voi urmări modul în care se va rezolva situaţia de la Cândeşti pentru toţi abonaţii nu punctual pentru o persoană anume. Situaţia de la Cândeşti să fie de învăţătură şi pentru ceilalţi botoşăneni care sunt contactaţi de vânzătorii se servicii ai Telekom ca să nu ajungă şi ei bătaia de joc a serviciilor oferite de această firmă.