Dorinţa primarului de a-l schimba din funcţie pe actualul manager Victor Ivănescu, cel care în numai trei ani a salvat societatea de la falimentul în care o adusese fostul manager Ioan Comariţa (foto 1) este total nejustificată şi de o sfidare fără margine a celor peste b130 de angajaţi cât mai bare societatea.
Primarul Portariuc nu s-a sfiit, în realizarea dezideratului săi, de a se folosi de tertipurile luptei dintre foştii comunişti, aflaţi într-o continuă concurenţă de avansare profesională şi mai ales politică. El susţine că are o petiţie semnată de 40 de salariaţi care cer aducerea lui Comariţa în fruntea societăţii. Numai că primarul a minţit, liderul de sindicat susţinând că acele semnături sunt false iar petiţia este o făcătură de tip comunist.
Cu insolenţă, primarul a afirmat într-o emisiune la Tele’M Botoşani, unde a fost invitat, că nu se va împiedica în decizia sa de-al schimba pe Ivănescu de oponenţa salariaţilor. În opinia sa, salariaţii trebuie să-şi vadă de munca lor, că el, primarul, ştie ce are de făcut.
Culmea, Portariuc habar nu are ce este de făcut la ELTRANS. Decizia sa de-al readuce manager pe Ioan Comariţa, cel care a demonstrat pe seama dramei vieţii angajaţilor, pe care i-a lăsat de multe ori fără salarii, că nu este capabil de a conduce societatea este una iraţională, sfidătoare, abuzivă şi contrară politicii social-democrate a PSD-ului, partid pe care-l reprezintă.
Nu cred că primarul Portariuc nu ştie de isprăvile fostului manager Comariţa, de incompetenţa profesională a acestuia, de imoralitatea sa, de apucăturile dictatoriale faţă de angajaţi şi de implicarea numelui său în controversate afaceri păgubitoare pentru societatea pe care a condus-o spre prăpastie. Presupunând că Portariuc n-are cunoştinţă de toate aceste trăsături negative de profil profesional şi moral ale lui Comariţa, îl ajutăm rezumându-i ce-a scris presa la vremurile respective.
Monitorul de Botoşani din 6 iulie 2007 a alocat o pagină întreagă evenimentelor de la Eltrans înmănuncheat6e sub titlul „Şeful Eltrans trimis în concediu de grevişti”. În aceiaşi zi Jurnalul de Botoşani titra cu „S-a spart buba la Eltrans”. Ambele ziare au consemnat grevele salariaţilor care n-au mai răbdat bătaia de joc a managerului Comariţa, lipsa banilor pentru salarii, atitudinea agresivă şi ameninţătoare, beţiile crunte şi aventurile amoroase ale acestuia.
Despre aceleaşi probleme ale salariaţilor a scris şi cotidianul Evenimentul de Botoşani, articolul fiind intitulat „Revoltă pe „moşia” lui Ioan Comariţa”.
Apoi, acest cotidian na urmărit evenimentul de-a lungul derulării lui şi

Prin preluarea conducerii societăţii de către inginerul Victor Ivănescu, activitatea acesteia s-a redresat încet, încet iar unitatea a intrat pe profit, având şi disponibilităţi în contul bancar, lucru nemaiîntâlnit în existenţa societăţii. Cu toate că societatea merge bine, primarul vrea să-l repună şef pe Ioan Comariţa. De ce? Primarul n-a dat nici un fel de erxplicaţii. Pur şi simplu aşa vrea el şi nu s-a sfiit să afirme public că nu se va împiedica în decizia sa de protestele angajaţilor.
După ce a distrus bunul mers al activităţii societăţii Urban Serv, lăsând oraşul Botoşani acoperit de zăpadă, acum primarul şi-a propus să distrugă şi bunul mers al societăţii Eltrans. Desigur, o face cu un scop, dar acest scop nu este în interesul comunităţii oraşului care l-a votat, ci în interesul său şi al grupării mafiote de care s-a înconjurat şi care a pus stăpânire pe municipiul Botoşani.
Poreclit „Neamţul”, datorită afacerilor firmei tatălui său cu cetăţeni din Germania, primarul Portariuc doreşte să aducă în Botoşani patroni nemţi care să preia activitatea societăţii urban Serv şi Eltrans. A spus-o pe pstul Tele’M. Ce n-a spus, este că aceşti nemţi nu vin să ne protejeze ci să scoată profit pe seama buzunarului nostru. Să nu fie în Botoşani oameni capabili să conducă aceste două societăţi?
Sunt, dar au fost îndepărtaţi din funcţie. Inginerul Gheorghe Pricopie, cel care a îmbătrânit lucrând la Urban Serv încă dinainte de 1989, când avea altă denumire, a fost schimbat din funcţie toamna trecută iar dezastrul în care a ajuns ‚societatea îl vedem cu toţii zilnic, îl simţim când ne rupem picioarele pe trotuare, când alunecăm pe munţii de zăpadă sau când murim striviţi de maşinile care alunecă pe stratul de polei.
Acum este rândul inginerului Victor Ivănescu să fie schimbat cu vechiul incompetent, împingând astfel din nou Eltrans-ul spre un dezastru economic. Probabil că şi Portariuc vrea chefuri prin tramvaie, ca pe vremurile bune ale lui Comariţa (foto 2) , o fi vrând şi el ceva aventuri amoroase că-i tânăr şi dornic de viaţă etc. Asta vrea Portariuc, acesta este interesul său şi al celor care-l înconjoară iar noi nu vom putea face nimic pentru că ne va scoate ochii că l-am votat, deci are legitimitatea noastră să facă ce crede de cuviinţă.
Ioan Rotundu
PS – Urmăriţi reportajul de mai jos şi veţi înţelege mai bine tristul adevăr.