Despre preotul paroh Cosmin Ivasuc din satul Buhăceni, aşa cum am mai scris în repetate rânduri, s-a dus vestea până departe. Mulţi sunt taximetriştii din Botoşani care se laudă că i-au dus părintelui prospături, căci părintele pofteşte la trupuri de femei tinere.
Părăsit de preoteasă de mai mult timp, aceasta nemaiputând suporta bătăile şi jignirile pe care preotul i le aplica fără nicio jenă de faţă cu sătenii , conform canoanelor bisericeşti preotul n-ar mai fi avut voie să slujească. Cu toate acestea, şefii săi ierarhi nu i-au interzis să mai ţină slujbe în biserică.
Abia după ce-am fost în sat şi am filmat un reportaj cu preotul beat în biserică, însoţit de alţi susţinători întru pahar, cei de la Mitropolie au dispus o anchetă. Pe post de anchetator a venit preotul inspector Chirilă, despre care se spune că-i taxează pe preoţii aflaţi în păcat, după care-i lasă în pace.
Şi preotul Ivasuc a trecut prin judecata părintelui Chirilă, dar nu i s-a întâmplat mare lucru. A rămas stăpân peste sufletele creştinilor din Buhăceni ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat.
Faptul că părintele Ivasuc a fost acuzat că a ţinut o noapte întreagă în casa parohială o elevă de liceu, că i s-a ridicat carnetul de şofer pentru băutură, că are mândre prin sat, că bea în biserică, că nu ţine slujbele în întregimea lor, că bea la crâşmele in sat etc. nu l-au convins pe părintele Chirilă să ceară conducerii Mitropoliei răspopirea lui Ivasuc.
Chemat la judecată la Mitropolie, Cosmin s-a înfăţişat însoţit de tatăl său, şi el preot în satul Stroieşti, comuna Lunca. Taică-său i-a început a ameninţa pe martorii împotriva fiului său că le citeşte din oarece carte, dacă-i mai acuză feciorul de lucruri necurate. S-a găsit unul să-i spună că acel citit s-ar putea îndrepta împotriva mincinosului, ceea

Până la urmă, Mitropolia i-a interzis părintelui Cosmin Ivasuc să mai ţină slujbe în biserică până ce-şi clarifică statutul de burlac. S-a orânduit ca la biserica din Buhăceni să ţină slujbe preoţii misionari din Botoşani.
Mult s-au mai minunat creştinii când au asistat la slujba părintelui Ghervase, cel de la biserica din curtea Spitalului judeţean Botoşani. Slujba nu semăna deloc cu cele ale părintelui Ivasuc, era mai lungă, mai bogată în învăţăminte, mult mai plină de smerenie. Aşa au descoperit şi susţinătorii preotului Ivasuic că acesta cam dădea slujbele peste cap.
Numai că la aceste slujbe participă şi părintele Ivasuc. El se aşează pe un scaun în altar şi trage pahar după pahar, apoi clipoceşte până la momentul când trebuie să-i taxeze pe cei care ridică panacide sau cer alte servicii. Strânge bănuţii şi-i toacă la crâşma din sat. Aşa a făcut şi ieri, duminică, 4 martie. Recolta i-a fost destul de bogată, vreo 40 de lei. Preotul care a slujit a fost de la capela Spitalului de recuperare Botoşani. Părintele a privit şi s-a crucit.
Numai cei de la Mitropolia Iaşi nu se crucesc şi nu-i interzic preotului Cosmin Ivasuc să nu mai calce prin altarul bisericii. Se pare că zornăitul arginţilor lui Iuda au mare trecere pe la unele înalte feţe bisericeşti, de vreme ce păcătoşii nu numai că sunt lăsaţi să poarte sutană preoţească dar au şi dreptul de a se plimba prin altarul bisericii ca pe bulevard.
Poate că măcar de această dată cei de la Mitropolia Iaşi vor considera că este mai importantă imaginea Bisericii decât banii lui Ivasuc şi-i vor interzice să mai intre prin biserică, nu numai prin cea din Buhăceni, ci de oriunde. Să intre, dar numai în calitate de credincios de rând să se roage pentru iertarea păcatelor că are o colecţie demnă de invidiat. De ce să sufere creştinii din Buhăceni şi să nu sufere păcătosul?!
Ioan Rotundu