Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Anunţuri
Fapt divers
Învăţământ
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Comentarii
Important
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7440 lei
1 USD = 4.1547 lei


Număr accesări
Astăzi:
11899
De la 07 Ianuarie 2003
68841797

A venit 1 noiembrie, dar n-avem zăpadă

  • ce facem până la urmă cu anvelopele de iarnă
  • 31 October 2011, 23:00
Seria de stiri pe tema anvelopelor de iarna s-a intensificat in ultimele zile cu titluri mai alarmiste ca niciodata, mai ales pe unele canale TV. 1 noiembrie a venit, zapada lipseste si dezbaterile pe care le-am citit pe forumuri sau auzit pe la vulcanizari arata clar ca lumea inca nu stie cum sta treaba.
Nu, nu vom fi amedati daca nu avem anvelope de iarna pe masina incepand cu 1 noiembrie, iar vremea frumoasa de inceput de noiembrie acorda soferilor cel putin inca o saptamana pentru a se pregati pentru iarna. Iata cateva lamuriri, explicatii care sa elimine eventualele dileme. Din capul locului, ca sa nu existe dubii, daca incepand cu 1 noiembrie ai circulat pe drum public acoperit cu zapada, gheata sau polei si pe masina ai anvelope fara inscriptia M+S (sau M.S., M-S, M&S, etc…) esti pasibil de amenda. Atata timp cat vremea este frumoasa si lipsesc zapada, gheata sau poleiul de pe carosabil, atunci poti circula linistit si cu anvelope de vara.
Iata, inca o data, ce trebuie sa stii despre echiparea masinii cu anvelope de iarna.
Pe cate roti trebuie sa am anvelope de iarna?
Conform legii, pe toate rotile care iau contact cu drumul, mai concret cu zapada, gheata sau poleiul. Asta la automobile si la vehicule cu masa maxima autorizata mai mica de 3,5 tone (deci SUV-uri, pick-up-uri, utilitare usoare).
In cazul vehiculelor de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna sau lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate. Toate acestea in conditii de zapada, gheata sau polei.
Pot circula iarna cu anvelope de vara?
Conform legii da, in conditiile in care carosabilul este uscat sau umed sau in cazul in care drumurile pe care rulati cu anvelope de vara pe zapada, gheata sau polei NU sunt publice. Cand drumul public este acoperit cu zapada, gheata sau polei este obligatorie rularea cu anvelope de iarna.
Intre ce perioade trebuie sa am pe masina anvelope de iarna?
Legea intra in vigoare la 1 noiembrie 2011. Conform legii, nu exista o perioada intre care trebuie utilizate anvelope de iarna, ci sunt definite conditiile: cand drumul este acoperit cu zapada, gheata sau polei.
Data de 1 noiembrie marcheaza in 2011 doar momentul din care incepe sa se aplice legea. Deci daca va ninge in luna iunie in 2012, atunci va fi obligatorie utilizarea anvelopelor de iarna. Intervalul 1 noiembrie-31 martie este o nascocire, o interpretare gresita a unor declaratii.
Cum recunosc o anvelopa de iarna?
Inscriptiile specifice de pe anvelopele de iarna sunt macar M+S (sau M.S., M&S, M-S), potrivit regelementarilor, legilor si certificarilor europene. M+S inseamna ca anvelopa respectiva este catalogata ca fiind “de zapada” conform reglementarilor europene, dar performantele respectivei anvelope nu au fost testate in conditii de iarna. Pe langa M+S poate exista simbolul unui munte cu trei varfuri (3 PMFS), cu un fulg de nea in interior, ceea ce arata ca anvelopa respectiva este de zapada (a se citi “iarna”), si, in plus, performantele sale au fost testate.
Inscriptia M+S este prezenta pe unele anvelope all-season, ceea ce le face utilizabile iarna, insa tehnic vorbind performantele lor vor fi mai reduse decat ale unei anvelope de iarna dedicata.
In plus, o anvelopa de iarna poate fi recunoscuta dupa micile crestaturi lamelare (drepte, in zig-zag sau serpuite) de pe creampoanele ce formeaza suprafata de rulare a anvelopei. O anvelopa de vara are aspectul crampoanelor “curat”, cu foarte putine crestataturi sau deloc. Un pneu all-season are, de regula, pe centru profil specific unei anvelope de iarna si pe exterior profil de vara. Aceste anvelope all-season pot fi utilizate doar daca au inscriptia M+S (sau M.S., M-S, etc…), in caz contrar fiind considerate “de vara”.
Ce sanctiuni risc?
Amenzi intre 2.500 si 4.000 lei. In cazul producerii unui accident, administratorul drumului poate cere despagubiri soferului pentru a acoperi reparatiile necesare pentru a readuce infrastructura la starea initiala. Deci dotarea masinii cu anvelope de sezon este semnificatic mai ieftina decat cea mai mica sanctiune
Agenţia de ştiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (1)]


Horoscop
Caricatura zilei
Bancul zilei: Deosebirea dintre amantă şi nevastă
Reţeta zilei: Salce de muştaru rece, pentru răsol
Întrerupere generală apă 4-5 noiembrie!
Prețul de producție al gigacaloriei a scăzut cu 30 de lei
Incetati sa va mai pacaliti singuri
economia este slabă, iar starea ei s-a înrăutăţit în octombrie
Ultimele clipe ale lui Steve Jobs
Ostatici, pe locul trei
Treabă bună, dar pe jumătate
Ioan Rotundu
Ponta, despre şansele lui Geoană la prezidenţiale
Laserul românesc aflat la loc de cinste în lume
Primarul Flutur a mai primit un premiu naţional
Cămătarii din politica botoşăneană
O călătorie cu maxi-taxi costă, de azi, 2 lei
S-a majorat taxa pentru gunoi
Comasarea spitalelor creează incertitudini angajaţilor
Sancţiuni pentru profesorii care au elevi cu rezultate proaste la învăţătură
Spitalul Judeţean se războieşte în instanţă cu E.on
UE va impune o taxă de poluare pentru centralele de apartament, din 2013 sau 2015
Botoşani: Consilierii PSD şi PNL şi-au înfruntat liderii de partid
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă