1. neînceperea sau suspendarea executării silite pentru:
- obligaţiile eşalonate
-obligaţiile care constituie condiţie de menţinere a valabilităţii eşalonării( obligaţii cu termene de plată ulterioare datei comunicării deciziei de eşalonare, diferenţele rezultate din declaraţii rectificative, obligaţii restante nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare şi necuprinse în eşalonare, obligaţii pentru care a încetat suspendarea executării după comunicarea deciziei de eşalonare, etc.)
În funcţie de forma de executare silită aplicată, suspendarea are ca efect:
* în cazul popririi bancare
- menţinerea indisponibilizării asupra sumelor existente în cont la data comunicării adresei de suspendare, contribuabilul putând efectua plăţi din acestea numai pentru plata obligaţiilor de care depinde menţinerea eşalonarii
- încetarea indisponibilizării în privinţa încasărilor viitoare
* în cazul terţilor popriţi încetarea indisponibilizării sumelor datorate de aceştia contribuabilului
* în cazul sechestrelor - oprirea procedurii de executare silită asupra bunurilor ce fac obiectul sechestrelor
2. posibilitatea participării la licitaţiile publice (obligaţiile fiscale eşalonate la plată nefiind considerate obligaţii fiscale restante dacă se află în termenul de plată prevăzut în graficul de eşalonare)
3. amânarea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale eşalonate, în vederea anulării la finalizarea eşalonării
4. necalcularea şi nedatorarea penalităţilor de întârziere pe perioada eşalonării la plată (cu excepţia situaţiei privind achitarea cu întârziere a ratei de eşalonare)
Conţinutul cererii de acordare a eşalonării la plată, documentele justificative anexate acesteia, precum şi Procedura de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organele fiscale subordonate ANAF se regăsesc în OPANAF nr. 90/2016, publicat în M.O. nr. 45 din 20.01.2016.
ŞEF ADMINISTRAŢIE,
Dr. Ec. Radu Nicolae Ţurcanu