In situatia descrisa mai sus, persoana impozabila ce a facut livrarea de bunuri catre organizatia fara scop patrimonial, are dreptul sa solicite restituirea TVA colectata si platita pentru livrarea de bunuri.
In acest sens, se aplica procedura adoptata prin ordinul ANAF pe care il analizam.
Persoana interesata adreseaza o cerere autoritatii fiscale la care este arondata solicitand restituirea taxei pe valoarea adaugata.
Cererea se depune insotita de documentele justificative pe care le detine persoana impozabila, din care sa rezulte tranzactia si dreptul de restituire a TVA. Cererea impreuna cu documentele anexa se transmite organului fiscal fie direct la registratura, fie prin posta, cu scrisoare recomandata.
Termenul de solutionare a cererii este de 45 de zile, insa autoritatea fiscala isi rezerva dreptul de prelungire, conform art. 77 din Codul de procedura fiscala, adoptat prin Legea nr. 207/2015, cu modificari ulterioare.
Ultima parte a procedurii reprezinta modul in care autoritatea fiscala proceseaza solicitarea contribuabilului si stabileste fie aprobarea cererii sau respingerea acesteia.
In cazul aprobarii, aceasta este cu drept de verificare ulterioara, autoritatea fiscala putand sa efectueze o inspectie ulterior restituirii sumelor, in cadrul termenului general de prescriptie.
Daca persoana impozabila inregistreaza obligatii de plata catre buget, mai intai se efectueaza compensarea sumelor si ulterior se restituie diferenta.
Tot prin actul normativ analizat se adopta si formularele utilizate pentru aceasta procedura. Material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta.
Agentia de stiri HotNews