Într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se arată că, în urmă cu aproape o lună, Comisia Europeana (CE) a lansat în consultare publică Comunicarea privind Incluziunea financiară: asigurarea accesului la un cont bancar de bază. Documentul se înscrie în obiectivele propuse de Comisia Europeana în domeniul serviciilor financiare de retail. În acest context, incluziunea financiară şi educaţia financiară reprezintă priorităţi pentru a crea o piaţă integrată a serviciilor financiare la nivel comunitar, accesibilă tuturor cetăţenilor statelor membre. În prezentarea pe scurt a conţinutului Comunicării, se arată că documentul CE îşi propune să analizeze cauzele existenţei unui acces limitat la un cont bancar de bază la nivelul Uniunii Europene precum şi să identifice principalele direcţii de intervenţie la nivel comunitar şi naţional menite a remedia această situaţie. "Pentru români, asigurarea unui acces ridicat la servicii bancare de bază, în cadrul pieţei unice a Uniunii Europene şi în cadrul pieţei financiare naţionale ca o subdiviziune a acesteia, reprezintă nu doar o cerinţă a asigurării unui tratament echitabil şi nediscriminatoriu pentru cetăţenii români, dar şi o necesitate pentru putea asigura cetăţenilor accesul la o serie de servicii la care altfel nu au acces", se arată în comunicatul transmis de ANPC. (Doina Marcu)