Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Economic
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Comentarii
Editorial
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7440 lei
1 USD = 4.1547 lei


Număr accesări
Astăzi:
7723
De la 07 Ianuarie 2003
69908479

ActiveWatch acuza CNA ca este "martor pasiv al intoxicarilor si manipularilor de la Romania Tv",

  • pe perioada campaniei electorale
  • 8 December 2016, 23:00
ActiveWatch a lansat, joi, un apel catre membrii Consiliului National al Audiovizualului "sa ia masuri urgente si ferme fata de maniera in care postul Romania TV a ales sa mediatizeze desfasurarea campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016". Potrivit unui comunicat al ActiveWatch, "postul Romania TV se detaseaza net de celelalte posturi analizate in ceea ce priveste intensitatea si frecventa abaterilor de la reglementarile din domeniul audiovizual (anexam lista articolelor incalcate din cadrul Deciziilor 220/2011 si 592/2016)".
Consiliul National al Audiovizualului s-a reunit foarte rar in sedinta in aceasta toamna, din cauza lipsei de cvorum. Numai din 1 noiembrie pana acum, sedinta CNA a fost anulata din lipsa de cvorum de 6 ori.
Potrivit ActiveWatch, "pe durata campaniei electorale, postul Romania TV si-a asumat rolul de tribuna oficiala pentru Partidul Romania Unita (PRU) si a transformat in stiri si subiecte de dezbatere mesajele si temele de campanie ale candidatilor PRU, fara sa ofere opinii alternative. De tratament favorabil au beneficiat si candidatii PSD, PMP si ALDE, contribuind astfel la formarea unor curente de opinie dominante din care lipseau opiniile adverse".
ActiveWatch mai arata ca "Intreaga agenda editoriala a postului a fost distorsionata in sensul inducerii catre public a senzatiei de pericol iminent, subiectele de interes public fiind tratate tendentios si manipulator. Timp de o luna, speculatiile, procesele de intentie si declaratiile politice, de campanie, au fost prezentate de jurnalistii si moderatorii Romania TV ca fiind dezvaluiri si exclusivitati. Publicul a fost indus in eroare prin titluri trunchiate si senzationaliste, iar sursele oficiale (altele decat Facebook sau candidatii favorizati de postul TV) au lipsit aproape cu desavarsire. Moderatorii au contribuit la escaladarea situatiilor conflictuale din platou, fie prin participare directa, fie prin incurajare tacita a replicilor dure dintre participanti."
Titluri identificate de ActiveWatch pe parcursul monitorizarii (cu precizarea ca "nu doar titlurile, ci si continutul dezbaterilor a fost speculativ si panicard"):
"Alerta dupa alegeri: Soros scoate in strada tinerii frumosi si liberi" (Editia de seara, 14 noiembrie)
"Iohannis - Soros, planul pentru putere: presedintele recunoaste tot" (Romania la raport, 15 noiembrie)
"Decizie criminala luata de tehnocrati. Ruleta cu viata romanilor" (Romania la raport, 17 noiembrie)
"Cine vrea saracirea romanilor, planul de panicare a populatiei" (Editie speciala, 18 noiembrie)
"Tehnocratii, mana-n mana cu Iohannistii pentru puterea totala" (Editie speciala, 18 noiembrie)
"Fraudarea alegerilor - ce manevra se pregateste pe axa Ciolos - Iohannis" sau "Planul pervers al tehnocratilor cu salariile inainte de alegeri" (Romania la raport, 21 noiembrie),
"Ultimele tunuri ale tehnocratilor, jaf si umilinta pentru romani" (Ultima ora, 24 noiembrie"),
"Ce revolte pregateste Soros in timpul formarii guvernului" (Romania la raport, 5 decembrie)
"Cum instiga candidatii lui Soros la ruperea Romaniei" (Romania la raport, 7 decembrie)
ActiveWatch considera "comportamentul editorial al postului Romania TV ca fiind iresponsabil si abuziv in raport cu drepturile si libertatile de care se bucura institutiile mass-media".
Reprezentantii ActiveWatch mai arata ca "Consideram ca acest mod de a face jurnalism si promovare electorala nu ar fi fost posibile daca singura institutie cu rol de mediator pe piata audiovizuala si-ar fi asumat responsabilitatea publica. Lentoarea si lipsa de autoritate a Consiliului National al Audiovizualului din ultimii ani a permis dezvoltarea unor produse si institutii media care nu servesc sub nicio forma dreptul publicului de a fi informat corect. Imixtiunea politicului in mass-media poate si trebuie sa fie limitata si printr-o activitate mai consistenta din partea forului audiovizual."
ActiveWatch lanseaza un "apel ferm catre membrii Consiliului sa-si asume mandatele publice si sa trateze cu intransigenta abuzul de si abuzul asupra unor drepturi fundamentale, precum cel la libera exprimare. Consideram ca, intr-o democratie sanatoasa, posturile de televiziune nu pot fi candidati si nici nu pot castiga alegeri, asa cum s-a intamplat in cazul OTV - PPDD, in legislatura trecuta."
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]


Horoscopul zilei de 9.12.2016
Bancul zilei: „Prezervativ găurit”
Bilanţul activităţii de parlamentar a deputatului Cristian Roman
Cum să-i învingem pe „Ai noştri”
Ioan Rotundu
Mizerabilii
Ioan Rotundu
Dacian Ciolos, despre decizia in cazul Kovesi:
Este pertinenta, atat timp cat a fost luata de o institutie cu oameni profesionisti
Guvernul a aprobat infiintarea Comitetului interministerial pentru trecerea la moneda euro
Studiu: Cat de expusi sunt romanii la stiri false?
La alegerile parlamentare se poate vota doar in judetul de domiciliu;
elevii si studentii au bilete de tren gratuite pentru a merge acasa la vot
Reactia lui Dacian Ciolos dupa afirmatiile premierului ungar:
Declaratii neelegante si nepotrivite, facute intr-o logica electorala, cu obiective politice
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă