Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Infracţiuni
Economic
Fapt divers
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7786 lei
1 USD = 4.2746 lei


Număr accesări
Astăzi:
2830
De la 07 Ianuarie 2003
72589982

Avioanele F-16 ale Fortelor Aeriene Romane au efectuat prima realimentare in zbor deasupra teritoriului Romaniei

  • 1 March 2017, 23:00
Pilotii Escadrilei 53 Vanatoare au executat marti, pentru prima data deasupra teritoriului Romaniei, misiuni de realimentare in aer a avioanelor de vanatoare F16 cu ajutorul unui avion cisterna american KC 135 Stratotanker.
"Operatiunile de realimentare se realizeaza cu un avion cisterna KC-135 Stratotanker, apartinand 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentarii in aer a avioanelor cu reactie", scriu Fortele Aeriene Romane pe contul oficial de Facebook.
Zborurile de realimentare se executa la o altitudine de aproximativ 7000-10.000 m, atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Autonomia de zbor a aeronavelor de lupta F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar dupa realimentarea in aer, proces care dureaza cateva minute, timpul de zbor creste cu doua ore.
Pilotii romani au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri in cadrul Cursului de trecere pe aeronava de lupta F-16 Fighting Falcon, in Portugalia.
Realimentarea in aer este procesul de transfer al combustibilului de aviatie dintr-o aeronava militara special destinata (cunoscuta sub denumirea generica de "aeronava cisterna") si o alta aeronava (ex: de lupta, de transport, de control si supraveghere aeriana - AWACS) care are capacitatea de a fi realimentata in aer, pe timpul zborului.
- Desfasurarea unei astfel de operatiuni implica o sincronizare perfecta, intre aeronava care este realimentata,denumita generic "aeronava primitoare", si aeronava cisterna. Pentru a realiza aceasta sincronizare, "aeronava primitoare" trebuie sa se pozitioneze la cativa metri in spatele aeronavei cisterna si mai jos decat aceasta si sa zboare cu aceeasi viteza si inaltime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atat aeronava cisterna cat si aeronava (sau aeronavele) "primitoare" vor zbura in formatie standard si vor fi permanent sub controlul si monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul si siguranta zborurilor in zona sau ruta respectiva.
-----
Scopul realimentarii in aer consta in cresterea razei tactice de actiune, marirea timpului de zbor (datorita faptului ca aeronava nu mai este nevoita sa se intoarca in baza pentru alimentare), ceea ce conduce la cresterea operativitatii misiunilor de lupta.
Operatiunea se realizeaza prin intermediul unui sistem care asigura "cuplarea" aeronavei cisterna cu "aeronava primitoare" si transferul combustibilului. Sistemul este compus in principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisterna, precum si "prize" (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate.
----
Un operator aflat la bordul aeronavei cisterna initiaza transferul combustibilului cand sunt indeplinite toate conditiile necesare de siguranta si are aprobarea pilotului "aeronavei primitoare" pentru inceperea operatiunii. Pe timpul desfasurarii acesteia operatorul trebuie sa mentina o legatura radio permanenta, pe o frecventa radio dedicata atat cu pilotul aeronavei care este realimentata cat si cu echipajul aeronavei cisterna. Acest lucru este necesar pentru a reactiona oportun la orice situatie care ar putea periclita operatiunea si ar impune intreruperea transferul combustibilului si "decuplarea" rapida a celor doua aeronave in deplina siguranta.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]


Bancul zilei: Munca la români
Horoscopul zilei de 2.03.2017
Fostul senator Sebastian Grapa si doi fosti consilieri judeteni din Brasov, retinuti de DNA.
Aristotel Cancescu este acuzat in dosar ca pretins bani pentru a pune candidati pe lista PNL pentru CJ
O Regele Salman al Arabiei Saudite a ajuns in Indonezia, cu 460 de tone de bagaje si o suita de peste 1.000 de oameni
DNA a cerut pentru Udrea o pedeapsa cu executare spre maximul prevazut de lege
Expert Forum: Ar fi benefica pentru toata lumea o discutie deschisa bazata pe o analiza obiectiva
despre succesele si insuccesele DNA si a celorlalte parchete
Transnistria a decis ca drapelul rusesc sa fie arborat pe toate cladirile oficiale
De ce risca Romania sa piarda 180 de milioane de euro pentru gazoductul BRUA
si sa plateasca amenzi uriase catre Comisia Europeana
Contra-atacul PNL la cresterile de salarii pentru bugetari:
propune scaderi majore la impozitul pe venit, impozitul pe profit si la contributiile sociale platite de companii
Francois Fillon anunta ca va fi inculpat, dar nu se retrage din cursa pentru prezidentiale
Dragnea: Toate sedintele comisiilor vor fi transmise online; ordinea de zi se va da cu o saptamana inainte
Banca Europeana de Investitii a acordat Romaniei in 2016 finantari de peste 1 miliard de euro:
Peste 700 de milioane, co-finantari pentru infrastructura
In ce stadiu se afla un contract de 129 milioane lei, fara TVA:
Transelectrica a pus in functiune un tranformator nou care s-a stricat dupa doar cateva zile
RISE Project: Dragnea, Fortareata din Brazilia
Suliţa/Dracşani: Necazurile bătrânei Aglaia Ciobanu şi Ţurcănenii
Ioan Rotundu
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă