In ceea ce priveste consumul de internet, in prezent, la nivel national sunt 8,8 milioane de utilizatori dintre care 6,5 milioane utilizeaza internetul zilnic. 70% dintre oraseni si 44% din populatia din mediul rural utilizeaza internetul. Avand in vedere ritmul actual de crestere, putem estima ca in Romania, in umatorii 10 ani, 90% din populatia oraselor si 70% din populatia satelor va avea acces la aceasta utilitate, se precizeaza in comunicatul BRAT.
in mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de varsta 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 pana in prezent, de la 8% la 56%. Acelasi procent, 56%, reprezinta procentul persoanelor ce locuiesc in gospodarii din mediul rural care au acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezinta a doua utilitate, dupa electricitate, la care locuitorii din rural au acces si pe care si-o permit.
Legat de modul de utilizare, studiul arata ca 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru accesarea e-mailului, 63% pentru accesarea unor site-uri de servicii, 84% pentru cautare de informații, iar 20% - pentru jocuri de noroc si pariuri sportive.
Alte date relevante arata ca 30% din populatia din mediul urban face cumparaturi pe internet, iar raportat la grupe de varsta, numarul tinerilor intre 14 si 24 ani care cumpara online se ridica la 47%. Totodata, 26% dintre utilizatorii de internet cu varste intre 25 si 34 ani realizeaza operatiuni bancare folosind serviciile de internet banking.
De remarcat si faptul ca, potrivit studiului BRAT, 56% dintre persoanele sub 45 ani cauta mai intai informatii despre servicii si produse pe internet si abia apoi iau o decizie de cumparare.
Agentia de stiri HotNews