Pentru cei care vor să acceseze o formă de învăţământ superioară examenul de la finalul liceului trebuie să aibă un grad sporit de dificultate, asta în funcţie de cât de sus ţinteşte aspirantul. Mai concret, examenul de BAC ar trebui să fie structurat pe tei nivele de dificultate.
Cel mai corect ar fi să gândim un bacalaureat pe trei categorii. Să fie un tip de bacalaureat pentru cei care nu doresc să urmeze studiile universitare sau post liceale. De asemenea, un bacalaureat care să permită absolvenţilor să urmeze studii superioare de scurtă durată şi un bacalaureat care să dea posibilitatea tinerilor să meargă în centre universitare, să urmeze un masterat sau un doctorat după terminarea facultăţii.
Clasificarea bacalaureatului va face ca elevul să ştie încă din clasa a XII-a ceea ce îşi doreşte de la viaţă. Nu toţi sunt foarte buni. Există categorii diversificate de elevi şi de aceea bacalaureatul nu trebuie să fie un zid ce nu poate fi spart. Trebuie să-i dăm posibilitatea fiecăruia să aleagă, a declarat deputatul Cătălin Buhăianu.
Acesta a avertizat elevii care anul acesta încheie ciclul liceal că este musai să fie înarmaţi cu suficiente informaţii pentru că testarea va fi grea şi corectitudinea desfăşurării examenului va fi intens monitorizată. (Lavinia Preda)