Toate aceste sesizări au fost raportate la Autoritatea naţională pentru Protecţia consumatorilor. În mai puţin de două săptămâni, pe la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor au trecut 13 persoane cu solicitări de renegociere a dobânzilor şi comisioanelor.
Dacă în situaţia clauzelor abuzive, a nerespectării contractului de către bănci, comisarii de la protecţia consumatorilor pot interveni, în schimb în cazul intervenţiei pe lângă instituţiile bancare pentru reducerea comisioanelor şi dobânzilor nu pot face mare lucru pentru clienţi.
Renegocierea este posibilă, consumatorii pot solicita băncilor acest lucru dacă ajung în dificultate financiară. Şi reprezentanţii băncilor ştiu acum care este problema bugetarilor, că li s-au diminuat substanţial veniturile începând din luna august şi atunci se pot găsi căi pentru ca cei care au luat credite să-şi poată plăti în continuare ratele. Dar asta depinde doar de înţelegerea cu băncile, declară Sanda Constantinică, purtător de cuvânt al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. (Doina Marcu)