Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Ofertă de afaceri
Umor
Mondene
Comentarii
Pamflet
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8024 lei
1 USD = 4.4395 lei


Număr accesări
Astăzi:
5692
De la 07 Ianuarie 2003
74035033

Băncile dau ţepe elegante clienţilor

  • 10 September 2008, 23:00
Sistemele informatice ale băncilor pot genera, uneori, tranzacţii eşuate fie la plata prin card (direct la comerciant), fie la retragerea de numerar (de la bancomat). Aceste erori intră în categoria celor mai elegante "ţepe" pe care băncile le dau clienţilor. Puţini dintre posesorii de carduri ştiu că sumele aferente tranzacţiilor eşuate sunt blocate, iar dacă nu sesizează banca într-un anumit interval de timp, banii nu mai pot fi recuperaţi. Practic, clienţii pot ajunge să îmbogăţească banca sau comerciantul în urma tranzacţiilor eşuate, dar şi a lipsei de informare. Cei care nu ştiu că au obligaţia contractuală de a cere banii înapoi se trezesc fără ei în cont. Gestionarea strictă a contului rămâne cea mai sigură soluţie pentru a nu cădea victima sistemului.
Cine nu cască ochii, cască punga
Acesta este însă un caz fericit. Nu de puţine ori se întâmplă ca posesorii de carduri să-şi piardă banii dintr-o eroare a sistemului, fără să-i mai recupereze. Fie nu-şi dau seama de lipsa sumelor din cont, fie cunosc acest lucru, dar nu sesizează banca emitentă a cardului. Cert este că foarte puţine instituţii de credit returnează clienţilor banii din proprie iniţiativă. De fapt, în majoritatea cererilor de emitere a cardului există o prevedere prin care posesorul se obligă să anunţe banca despre orice refuz nejustificat de acceptare a cardului de către comerciant sau de către unitaţile băncii. Iar atât timp cât clientul a semnat cererea, înseamnă că este de acord cu prevederile băncii şi nu le va putea contesta ulterior. Revenind la mult dezbă-tuta lipsă de educaţie bancară a clienţilor, este firesc să ne întrebăm câţi dintre noi citesc cu atenţie prevederile scrise mărunt în contractele cu banca. Este bine de ştiut faptul că posesorul cardului poate anunţa banca privind eventualele nereguli doar într-un anumit interval de timp stabilit în contract. După acest termen orice contestaţie sau refuz de plată nu mai intră în responsabilitatea băncii. Oficialii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ne-au declarat că în astfel de situaţii pot să intervină doar dacă banca nu ar fi dat curs solicitării clientului în termenul stabilit în contract. În prezent, există plângeri depuse de clienţi ai băncilor la ANPC privind apariţia unor situaţii similare, dar numărul lor este scăzut.
Cum iţi protejezi sumele din cont?
Pentru a nu rămâne fără bani în cont, chiar fără a-şi da seama, posesorul cardului trebuie să realizeze o gestiune strictă a banilor. Soldul contului trebuie verificat după fiecare operaţiune, chiar dacă presupune un cost în plus. Paza bună trece primejdia rea. Mai bine plăteşti între 10 şi 50 bani pentru verificarea soldului (prin chitanţă sau prin afişarea pe ecran) decât să pierzi sume mult mai mari fără a şti acest lucru. O altă variantă de a gestiona banii de pe card este extrasul de cont. Deşi nu este o modalitate la fel de comodă precum verificarea soldului la bancomat, este mult mai exactă. Extrasul de cont iţi arată desfăşurat toate operaţiunile care au fost efectuate cu cardul, fie la bancomat, fie la comerciant. O problemă apare în cazul băncilor care nu şi-au informatizat complet operaţiunile. În această situaţie, clientul este obligat să se deplaseze la sucursala emitentă a cardului pentru a-i fi eliberat un extras de cont. Acest lucru poate constitui un cost în plus, atât în ceea ce priveşte timpul, cât şi banii. Printre băncile care te obligă să mergi la sucursala emitenta a cardului pentru eliberarea unui extras de cont se numără BRD, Volksbank, CEC şi Banca Transilvania.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Comentariul comentariilor (CLXXXVII)
(Ioan Rotundu)
CJ susţine cofinanţarea cu 15% a reabilitării Casei de cultură
Şoferiţa criminală cu minte de piţipoancă
„sunt agresivă şi în pat şi la volan”
Afacere de succes pentru două românce din Italia
Marian Mocanu va candida la Senat pentru PSD
Cine împrăştie vânt culege furtună
başchirii cer independenţa faţă de Rusia
Confesiunile lui Eric Braeden
Ultima şansă pentru accesarea fondurilor europene de dezvoltare a resurselor umane
Păi tot noi le dăm?
Cum fac carieră din plătitul taxelor
Program Tele'M Botoşani joi, 11 septembrie
Horoscop
Studentul cel isteţ şi profesorul umilit
Daltonismul lui Funar
Ocazie să locuiţi în buricul târgului
Românul şi astronomia
Ţiprigan nu mai vrea grevă
Nitriţii au mai produs o dramă
Ţurcanu vrea capul celor de la Apa Grup
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă