Decizia s-a luat în Consiliul de Administraţie al Societăţii Nova Apaserv. Managerul Societăţii Gabriel Cârlan, susţine că noutatea adusă de acest nou mod de facturare constă în faptul că, de două ori pe an, echipe ale operatorului de apă vor bate la uşile fiecărui apartament de la bloc pentru a intra să citească apometrele.
Va fi o citire de regularizare la şase luni, aşa cum fac şi reprezentanţii E.on. A fost o dorinţă exprimară de mulţi dintre cei care au reclamat că le vin facturi încărcate la apă. Dacă sunt care nu declară corect consumurile, vor trebui să se gândească foarte bine pentru că la jumătate de an, când va fi regularizarea, vor avea de plătit tot ce nu au declarat, a precizat Gabriel Cârlan.
Reprezentanţii operatorului de apă susţin că au început să-şi organizeze sectoarele pentru echipele de cititori de contoare, pentru ca din ianuarie 2013 să înceapă citirile.
Vom pune anunţuri prin scările de bloc ca oamenii să ştie când vom veni să facem citirea. Ne vom organiza în aşa fel munca încât, pe cât posibil, oamenii noştri să le sune la uşă botoşănenilor atunci când aceştia sunt acasă, în intervale orare în care este mai puţin probabil să fie la serviciu, a declarat managerul societăţii.
Conducerea operatorului de apă precizează însă că citirea de regularizare a consumurilor o dată la şase luni nu anulează raportarea lunară a indexului apometrului şi citirea contorului de scară, lună de lună. La citirea de la şase luni se va face actualizarea, ţinând cont de facturile emise lunar, atât pe plus, cât şi pe minus.
Şefii operatorului de apă le-au solicitat sprijinul preşedinţilor de asociaţii de proprietari pentru a se întocmi o evidenţă cu apartamentele în care nu se locuieşte, unde proprietarii sunt plecaţi în străinătate şi nu au anunţat la Nova Apaserv, pentru ca pe acele apartamente să nu se pună consumuri din oficiu. (Doina Marcu)