Romtelecom continuă să-şi bată joc de abonaţii din judeţul Botoşani într-un mod ce depăşeşte pragul impertinenţei. Pe lângă faptul că reţeaua de fire abia că mai rezistă adierilor de vânt, investiţiile în întreţinerea ei lipsind cu desăvârşire, nici serviciile de Internet nu au calitatea corespunzătoare deşi preţul unui abonament este extrem de piperat.
Cine circulă prin judeţ nu poate să nu observe cum stâlpii de telefonie se sprijină în fire, au partea îngropată putredă sau chiar sunt culcaţi la pământ de te miri cum de se mai pot realiza legături telefonice.
În susţinerea acestor afirmaţii venim şi cu un caz concret. În 7 ianuarie 2014, un zăbăuc de şofer ce conducea o maşină de mare gabarit a agăţat şi rupt toate firele de telefon care traversau strada principală a satului Buhăceni, comuna Truşeşti. Practic, toţi abonaţii din sat au fost lăsaşi fără ton la telefoanele fixe din casă. Alarmaţi, abonaţii au tot sunat la serviciul de deranjamente al Romtelecom dar le răspundea un robot care-i trimetea de la o linie la alta fără a le răspunde vreo voce umană.
La Truşeşti există doi liniori ai Romtelecom. Unul dintre aceştia s-a deplasat la faţa locului, a ridicvat capetele de fire căzute şi le-a legat de stâlp, fără însă a reface conexiunile pe motiv că n-au primit ordin de lucru.
Revoltaţi, sătenii l-au delegat pe Ion Plăcintaru să se deplaseze la sediul Romtelecom din Botoşani. Vineri, 17 ianuarie, acesta s-a prezentat la un funcţionar al Romtelecom din Botoşani, însă dialogulk a fost unul cu surzii. Funcţionarul l-a întrebat dacă a depus hârtie la Romtelecom Bucureşti şi a sesizat defecţiunea. Degeaba i-a explicat Plăcintaru că la deranjamente nu poate dialoga cu robotul şi de aceea s-a prezentat la sediul din Botoşani, funcţionarul a ţinut-o pe-a lui şi i-a spus că dacă nu anunţă Bucureştiul el nu poate face nimic.
Nici măcar când Plăcinatru i-a spus că atunci când se încasează factura la abonament nu se cere aprobarea Bucureştiului funcţionarul n-a fost înduplecat. Corect ar fi fost ca acel funcţionar să-şi fi cerut scuze faţă de abonaţii din Buhăceni şi să le spună că defecţiunea va fi remediată imediat prin trimiterea unui echipaj de liniori la faţa locului. Se pare că astfel de atitudine nu-i caracterizează pe grecii care au pus stăpânire pe Romtelecom şi care sunt interesaţi numai de câştig nu şi de calitatea serviciilor.
Pentru că cei de la Roimtelecom, în loc să intervină operativ i-au tratat pe cei din Buhăceni cu sictir, noi le recomandăm ca luni, 20 ianuarie, să se adreseze Protecţiei Consumatorului. Nu se poate să fim bătaia de joc a unor venetici care au venit în România doar să ne spolieze, pozând în mari investitori străini. Mai mult, ar trebui ca sătenii să le ceară celor de la Romtelecom şi despăgubiri pentru perioada cât nu au beneficiat de serviciul telefonic, aşa cum şi Romtelecom nu-i iartă atunci când nu plătesc abonamentul.
Asupra situaţiei de la Buhăceni vom reveni săptămâna viitoare.
Adrian Marcu