Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Anunţuri
Economic
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
11049
De la 07 Ianuarie 2003
122896698

Cadrele didactice au probleme cu gradaţia de merit

  • 6 September 2010, 23:00
Cadrele didactice care intenţionează să concureze pentru obţinerea gradaţiilor de merit au primit vestea că regulile se schimbă şi la această competiţie. Ministerul Educaţiei a început să lucreze la schimbarea metodologiei pentru acordarea acestor gradaţii. Cadrelor didactice li s-a transmis că în obţinerea gradaţiilor de merit nu trebuie să intervină rutina, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani, când aceasta a făcut din obţinerea gradaţiei de merit un scop în sine, după cum s-au exprimat reprezentanţii Ministerului Educaţiei la întâlnirea care a avut loc recent cu şefii de inspectorate şcolare judeţene.
În acordarea acestei gradaţii foarte mult va conta monitorizarea pe care directorul de unitate de învăţământ o va face atunci când un cadru didactic îşi exprima dorinţa ca peste patru ani să primească gradaţie de merit.
„Nu constatăm peste patru ani că a făcut cineva nişte activităţi, cineva ne propune un proiect major cu grupuri de elevi pe care le urmărim în evoluţia lor de la an la an şi în sfârşit recompensăm o performanţă. Aceasta este ideea gradaţiei de merit după noua metodologie”, a anunţat Ministerul Educaţiei.
Cadrele didactice nu ştiu însă de când vor fi valabile noile reguli de acordare a gradaţiei. „Am înţeles că noua metodologie se va aplica începând din anul şcolar 2013/2014. Ca urmare, cine va dori atunci gradaţie trebuie să facă acum proiectul cu pricina? Cei care vor să depună dosare în primăvara următoare folosesc vechea metodologie?”, este întrebarea unui cadru didactic, nelămurită deocamdată de reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Pe de altă parte, cadrelor didactice nu le surâde deloc noua filozofie a acordării gradaţiilor de merit. „Se pare că proiectul a devenit politică de stat. O mulţime de proiecte într-o şcoală, într-un an de zile... Proiecte de turmă. Ore nefăcute, scos elevii de la cursuri când ţi-e lumea mai dragă, mai mult plimbare decât şcoală. Toate în scopul nobil al obţinerii de puncte pentru gradaţie.
Şi ce dacă intră-n clasa a V-a fără să ştie să citească, să scrie şi să calculeze până la piciorul broaştei? Proiectul primează. El e temelia calităţii în învăţământ”, este comentariul ironic unui alt cadru didactic, nemulţumit că în şcoală se pune bază mai mult pe goana după puncte la dosare pentru diferite drepturi băneşti decât pe învăţătură. (Doina Marcu)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Bancul zilei: Un jurnalist la psihiatrie
Emil Boc: Legislaţia trebuie să încurajeze munca.
Franţa vrea să retragă cetăţenia imigranţilor care au ucis poliţişti
Nu există înlocuitori ai unei politici economice sănătoase
688 proiecte ale IMM înregistrateîn 80 de minute - pentru finanţare UE
„Eu tot timpul am soluţii, dar vreau să am şi oameni cu care să le realizez”
Prezenţă la vot de 29,67. 89,20%, au votat “Pentru”
Topul politicienilor botoşăneni
Drama celor doi fraţi oligofreni din Cândeşti
Avariile dau bătăi de cap celor de la APA GRUP
Avaria de la Leorda remediată
Clienţii societăţii Termica nu vor rămâne fără apă caldă
Primarul Cătălin Flutur a votat pentru depunerea mandatului PD-L
Termica îşi joacă zestrea ca să ademenească Apa Grup
Prima rectificare negativă pentru municipiul Botoşani
Rezultatele de la Bac arată slaba pregătire a elevilor
Majorarea lefurilor celor din sănătate înseamnă practic o diminuare a lor
Majorarea lefurilor celor din sănătate înseamnă practic o diminuare a lor
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog