Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Editorial
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Comentarii
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7556 lei
1 USD = 4.2732 lei


Număr accesări
Astăzi:
13147
De la 07 Ianuarie 2003
71427638

Ce afaceri si ce profit au avut in 2014 principalele companii de televiziune si radio

  • pentru care guvernul vrea sa infiinteze un fond audiovizual
  • 10 June 2015, 23:00
Pro TV, Antena 3, Prima Broadcasting Group (Prima TV), Grupul Media Camina (Radio ZU, Romantic FM) si A.G. Radio Holding (Kiss FM, Magic FM) sunt principalele companii de radio si televiziune care au inregistrat profit in 2014, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
Pe de alta parte, companiile care opereaza Antena 1, Kanal D, Romania TV, Realitatea TV si B1 TV, dar si Europa FM au inregistrat pierderi anul trecut. Marile companii de televiziune si radio ar urma sa beneficieze de pe urma unui fond audiovizual, alimentat cu bani de la cablisti, pe care guvernul intentioneaza sa-l infiinteze pe langa CNA.
Digi 24 a anuntat, marti seara, ca guvernul face un pas inapoi in privinta infiintarii Fondului Audiovizual "in urma discutii ad hoc cu industria" si ca, potrivit ministrului Comunicatiilor, "nici TVA-ul la serviciile TV nu va fi de 9% de luna viitoare". Ministrul nu a renuntat, insa, la idee, potrivit sursei citate. Digi 24 mentioneaza o declaratie a lui Valentin Popoviciu, director de dezvoltare RCS&RDS, conform caruia "Aceasta taxa de 5% (aplicata distribuitorilor pentru a alimenta fondul audiovizual - n.red.) va colecta pentru aceste companii private (posturile - n.red.) 160 de milioane de euro anual".
Propunerea de ordonanta de urgenta pentru infiintarea unui fond audiovizual, la care sa contribuie distribuitorii de servicii TV - care ar urma in schimb sa primeasca un sprijin fiscal - a starnit ample controverse in ultimele zile. Fondul audiovizual ar avea menirea sa dea bani posturilor pentru emisiuni culturale, educationale si informative, dar nu e limpede, inca, dupa ce criterii si cine vor fi, in cele din urma, beneficiarii - toate posturile, sau doar o parte? Detalii aici si aici, reactii ale operatorilor telecom aici si aici
In aceste conditii, se pune problema performantei economice a posturilor de TV si radio. Rezultatele financiare ale acestora pe 2014 tocmai au fost publicate pe site-ul Ministerului Finantelor, iar cifrele - calculate de HotNews.ro in euro la un curs mediu anual de 4,44 lei/euro - arata ca:
Pro TV, care anul trecut a apelat la restructurari si reorganizari substantiale, iar la finele anului a anuntat vanzarea operatiunilor de radio catre RCS&RDS, conduce detasat pe piata media, din punct de vedere al cifrei de afaceri, inregistrand si cel mai mare profit net. Nota: Nu e limpede daca Pro TV ar urma sa poata beneficia de pe urma Fondului audiovizual, proiectul de OUG prevazand, in forma sa initiala, ca doar posturile libere la retransmisie (must carry) sa poata primi bani din acest fond - or, compania Pro TV primeste bani de la cablisti pentru ca posturile sale sa fie incluse in grilele lor.
Pe de alta parte, Antena TV Group (Antena 1, Antena Stars, Zu TV, Euforia) a trecut prin doua relansari (Antena 2 a devenit Antena Stars, GSP TV a devenit Zu TV) si a acumulat, fara rezultate notabile, un numar foarte mare de vedete plecate de la Pro, toate suprapunandu-se peste dificultatile financiare cauzate de confiscarile ordonate de instanta in momentul condamnarii lui Dan Voiculescu. Toate acestea s-au reflectat in faptul ca, dupa un an 2013 pe profit, Antena Group a inregistrat o pierdere neta de 13 milioane de euro in 2014.
Pe de alta parte, Antena 3 a reusit sa iasa pe profit, fie el unul mic, de doar aproximativ 200.000 de euro. Cifra de afaceri a Antenei 3 a depasit cu mult rezultatele celorlalte posturi de stiri.
Dogan Media International (Kanal D, al treilea mare post comercial din piata) nu a reusit nici de aceasta data sa treaca pe profit, inregistrand o pierdere neta de circa 3,7 milioane de euro. Un alt concurent, Prima Broadcasting Group (Prima TV), a reusit un profit de 2,3 milioane de euro, in conditiile unei cifre de afaceri mult mai mici decat cea a Dogan.
Compania care detine licenta Romania TV, Ridzone Computers, a inregistrat o pierdere neta de 2,4 milioane de euro la o cifra de afaceri de doar 94.600 de euro. Dar compania care administreaza televiziunea, RTV Satellite Net, a avut o pierdere de aproape 1,3 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 6,1 milioane euro. Realitatea Media si B1 TV Channel au avut cifre de afaceri comparabile, dar, daca B1 a inregistrat o pierdere de circa 900.000 de euro, Realitatea TV, aflata in insolventa de multi ani, a raportat o pierdere neta de 18,3 milioane.
Companie - Cifra de afaceri neta 2014 (euro) - Profit net/(Pierdere neta) 2014 (euro)
Pro TV - 134.262.077 - 7.436.335
Antena TV Group - 61.476.739 - (-13.027.314)
Antena 3 - 15.430.981 - 206.621
Dogan Media International (Kanal D) - 18.302.774 - (-3.756.835)
Ridzone Computers (Romania TV) - 94.594 - (-2.408.713)
RTV Satellite Net (Romania TV) - 6.159.568 - (-1.290.457)
Prima Broadcasting Group (Prima TV) - 9.840.586 - 2.292.428
Realitatea Media - 4.576.841 - (-18.388.600)
B1 TV Channel - 4.347.704 - (-901.311)
Grupul Media Camina - 6.757.183 - 647.601
A.G. Radio Holding (Kiss FM, Magic FM, Rock FM) - 5.116.264 - 245.602
Europe Developpement International-R (Europa FM) - 3.069.359 - (-489.546)
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]


Ministrul Ioan Rus i-a jignit in masa pe romanii din diaspora
cu doua zile inaintea votului asupra motiunii de cenzura: Au poate 1500 de Euro salariu. De banii astia copiii se fac golani acasa si nevasta-sa curva
Ioan Rus, dupa declaratiile prin care ii insulta pe romanii din diaspora
Am sa cer eventual primului ministru sa imi accepte demisia
Victor Ponta anunta pe Facebook ca a acceptat demisia lui Ioan Rus din functia de ministru al Transporturilor
Alina Gorghiu anunta un protest al PNL la Parlament in ziua motiunii de cenzura cu 10.000 de oameni
Robert Cazanciuc: Oficial nu mi s-a cerut demisia. Voi avea probabil o discutie cu premierul azi sau maine
Care jurământ?
Ioan Rotundu
Ponta cumpără tăcerea televiziunilor de ştiri
15 milioane de euro pregatiti ca ajutor de stat pentru posturile TV in anul electoral 2016
Presedintii Parlamentului, scrisoare catre ambasadori
Opozitia forteaza caderea unui guvern legitim si foloseste sistemul judiciar ca o unealta
Horoscopul zilei
Bancul zilei: Nemulţumire sexuală
Reţeta zilei: Maioneză de usturoi
De ce a refuzat Valeriu Iftimie titlul de „cetăţean de onoare”
Ioan Rotundu
Reactie rapida / Mizele mutarii lui Cazanciuc. A ajuns "Oprea - interesul national" salvatorul justitiei
Caricatura zilei: Cerşetorul Ponta
Botoşani: La Darabani, părintele Nicodim Nichita contraatacă
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă