Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Cultură
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Editorial
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Reportaje
Comentarii
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7785 lei
1 USD = 4.3069 lei


Număr accesări
Astăzi:
10234
De la 07 Ianuarie 2003
72480877

China planuieste o cale ferata de mare viteza intre nordul si sudul tarii

  • 8 January 2015, 23:00
Autoritatile chineze au inceput discutiile pentru constructia unei cai ferate de mare viteza care ar urma sa devina cea mai lunga din lume, urmand sa lege nordul si sudul tarii si sa faca legatura cu rutele deja construite, informeaza CNN. Ar urma sa porneasca din provincia Mongolia Inferioara si sa se termine in sudul extrem (provincia Hainan). Linia ar putea ajuta dezvoltarea unor regiuni izolate, insa nu va fi usor de facut pentru ca in regiunile din nord sunt tensiuni politice.
Trenurile ar putea rula cu maxim 350 km/h si punctul de pornire va fi orasul Baotou din Mongolia Inferioara, urmand a fi traversate provinciile Shaanxi, Hubei, Hunan, Guangxi si Guangdong, punctul final fiind orasul Haikou din insula Hainan.
Cea mai lunga linie de mare viteza din lume este in China: 2.300 km intre Beijing si Guangzhou. A fost inaugurata in decembrie 2012 si durata calatoriei este de opt ore, fata de 20 inaintea existentei acestor trenuri ultra rapide.
Proiectul noii linii e parte a planului Chinei de a crea un "Drum Maritim al Matasii in secolul XXI", pe parcursul ei, trenul urmand sa intalneasca marile fluvii Yangtze si Fluviu Galben, punctul terminus fiind in Marea Chinei de Sud.
Proiectul va trebui insa sa tina cont de tensiunile politice din nordul tarii, legate de minoritati, dar si de problemele de ecologie pe care o constructie atat de mare le pune.
Linia propusa va avea conexiuni cu tronsoane deja operationale precum Xuzhou-Lanzhou, Shanghai-Wuhan-Chengdu, Shanghai-Kunming si Guiyang-Guangzhou.
China a terminat in 2006 si constructia celei mai complicate linie de cale ferata din lume, tronson ce leaga Qinghai de capitala tibetana Lhasa, ajungand si la peste 5.000 metri altitudine. In august 2014 a fost dat in folosinta si tronsonul tibetan Lhasa - Shigatse.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]


Bancul zilei: Blonda şi cele zece porunci
Horoscopul zilei
Un an fără opoziţie
Ioan Rotundu
Casa Alba condamna in urma cu doi ani decizia Charlie Hebdo de a publica imagini 'profund jignitoare'
Lumea este consternata de noua forma de violenta, impotriva libertatii de expresie,
ceea ce pentru francezi este de neconceput
57% dintre germani considera islamul o amenintare
Fundatia Bertelsmann - islamofobia este comparabila cu antisemitismul din secolul XIX
Senatorul PSD Serban Nicolae propune ca arestarea preventiva sa se faca doar in cazul infractiunilor cu violenta
Avem 3 obiective: cresterea colectarii, debirocratizarea si un nou Cod Fiscal din 2016
Informare meteo de viscol, polei si ninsori valabila de vineri dimineata in toata tara
Ordonanta pentru anomaliile legislative care au permis solicitarea CASS pentru alocatiile minorilor
Mircea Cartarescu: Cand din religie incepe sa curga sange, atunci ai ajuns la marginea legitima a religiei si-ai depasit-o catre ceva inuman
Nu mai vor să fie arestaţi,
Şi cu cătuşe la mâni plimbaţi!
Ioan Rotundu
Sefii Procuraturii Generale si SRI pun presiune asupra Curtii Constitutionale
Gobekli Tepe - Povestea celui mai vechi templu din lume sau cum ne pot uimi oamenii de acum 10.000 de ani
Botoşani: Baronul de Văculeşti congelează 70 de elevi
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă