Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Local Botoşani de joi s-a aflat un proiect de hotărâre ce a generat scântei între consilierii puterii şi opoziţiei. Este vorba de aprobarea funcţionării ca autogară a imobilului aparţinând CS Apetrans SRL, situat pe strada Gării 4. Solicitarea a fost iniţiată ca urmare a modificării legislaţiei incidente în materie, privind eliberarea licenţei pentru activităţi conexe transportului rutier, desfăşurate de autogară. Autoritatea Rutieră Română a solicitat SC Apetrans SRL obţinerea aprobării Consiliului Local al municipiului Botoşani, pentru ca imobilul să funcţioneze ca autogară. Condiţiile minime în vederea autorizării unei autogări, prin acordarea licenţei pentru activităţi conexe transportului rutier, presupun să aibă casă de bilete şi abonamente, birou de mişcare şi informaţii, minim două persoane pentru autobuzele care pleacă sau sosesc din cursă, sală de aşteptare pentru publicul călător cu cel puţin 20 de locuri pe scaune, spaţiu pentru depozitarea bagajelor publicului călător dotat cu rafturi, grup sanitar propriu. Toate trebuie să funcţioneze în aceeaşi incintă. Deşi executivul a considerat că sediul îndeplineşte condiţiile de autorizare ca autogară, social democraţii s-au opus cu tărie autorizării sale. Iniţial consilieri social democraţi au propus o amânare a hotărârii pentru o informare aprofundată. Consilierul social democrat Gheorghe Vâzdoagă a declarat că actuala construcţie pusă în discuţie a apărut pe fondul unui scandal mare între patron şi locatari.
Noi am dat aprobare pentru agenţie, care din start a fost autogară. Prin hotărâre de Guvern este specificat că schimbarea destinaţiei locuinţelor sau altor spaţii se face cu acordul asociaţiei de locatari şi în mod obligatoriu cu aprobarea vecinilor, a precizat Vâzdoagă. Acesta a adăugat că aprobarea locatarilor nu a fost dată nici în primă fază şi cu atât mai mult acum. Democratul Dan Humelnicu a fost la asentimentul executivului, în baza raportului, care specifică faptul că spaţiul în cauză îndeplineşte condiţiile impuse de lege. Vâzdoagă susţine că este şi un litigiu între Apetrans şi locatari din cauza blocării unei căi de acces din spatele blocului. Primarul Cătălin Flutur susţine că acel spaţiu în cauză a fost vândut succesiv, iar litigiul nu are legătură cu fondul problemei. În anul 2005 s-a aprobat transformarea spaţiului in agenţie.
Noi am aprobat atunci. Discuţia noastră a fost atunci dacă se pornesc maşini de acolo la ora 4 dimineaţa. Vecinii s-au plâns într-adevăr de zgomot, dar s-au făcut verificări. Am fost special în casa a două femei şi i-am rugat pe cei de la Apetrans să ţină două autobuze pornite pentru a vedea dacă se aude ceva. Nu se auzea nimic, a declarat primarul. Acesta susţine că legislaţia în momentul de faţă spune că aceste autogări trebuie autorizate de ARR şi apoi de Consiliul Local. Proiectul nu a fost amânat sau respins, deşi au fost patru voturi împotrivă şi două abţineri. Marea problemă pentru Apetrans era că în cazul unei amânări a proiectului, Autoritatea Rutieră Română se vedea nevoită să suspende activitatea societăţii. Proiectul a trecut, cu emoţii pentru Apetrans care însă a obţinut avizul de funcţionare cu toată împotrivirea social democraţilor. (Bianca ALBU)