Activitatea de taximetrie este una dintre activităţile pe care Primăria municipiului Botoşani o administrează şi o coordonează. De asemene în cadrul Primăriei există un compartiment care se numeşte Controlul şi Siguranţa Circulaţiei, care la ora actuală cuprinde trei posturi, unul fiind însă vacant. După cum a afirmat viceprimarul Florin Ghiorghiţă activitatea de taximetrie se licenţiază la Autoritatea Rutieră Română, iar autorizaţia de circulaţie se ridică de la Primăria municipiului. "Noi în baza unui dosar le dăm şi autorizaţia pentru desfăşurarea activităţii. Primăria a organizat licitaţie pentru locurile de la taximetrie, iar conform legii 75% din locuri sunt date către societăţi comerciale şi 25% către persoane fizice", a precizat Ghiorghiţă. Licitaţia a fost organizată de Primărie la începutul anului trecut şi în mod normal cei care au fost autorizaţi trebuie să fie şi controlaţi, în conformitate cu prevederile legale. "Până pe data de 23 decembrie anul trecut ei trebuiau să plătească taxele pentru primul semestru al acestui an, dar am prelungit termenul până pe data de 15 ianuarie", a menţionat viceprimarul. Deşi termenul a fost prelungit mai sunt şoferi de taxi care încă nu au venit să plătească pentru activitatea de taximetrie, din motiv că ei trebuie să fie la zi cu taxele şi impozitele la locuinţe, trebuie să se ducă şi să-şi ia din nou atestatul de la Autoritatea Rutieră Română, să-şi ridice recomandarea de la Camera Taximetriştilor, ca apoi să se prezinte la primărie cu dosarul complet. "Sunt dintre ei care nu au făcut acest lucru. Cred că la ora actuală sunt peste 50 de maşini din 500, dar nu este un număr atât de mare", apreciază viceprimarul. În aceste zile s-au mai făcut controale la taxiuri şi după cum a adăugat viceprimarul, Primăria este ajutată şi de Poliţia Rutieră Botoşani pentru a efectua aceste controale. Cei care nu-şi vor completa şi în acest an dosarul le va fi anulată licenţa. Controalele la taxi vor începe mai dur o dată cu trecerea anotimpului rece. (Margareta NICHIFOR)