Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Infracţiuni
Sport
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Reportaje
Comentarii
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7440 lei
1 USD = 4.1547 lei


Număr accesări
Astăzi:
968
De la 07 Ianuarie 2003
68842980

Cum a devenit un sat din estul Europei un obstacol în calea miilor de trenuri care aduc marfă din China către Europa

  • 27 June 2018, 23:00
China trimite anual mii de trenuri cu mărfuri în Europa, cele mai lungi trasee având finalul în Spania. Ceea ce acum câțiva ani părea doar un test, a devenit acum un fenomen, iar în acest an aproape 5.000 de trenuri directe vor lega China de Europa. Însă un sat polonez de la granița cu Belarus dă deja dureri de cap companiilor care fac comerț, fiindcă infrastructura nu mai face față și se fac cozi uriașe, la întârzieri contribuind și birocrația vamală.
Dacă în România cele mai multe trenuri de marfă au viteza medie de 15-20 km/h și pot staționa cu orele în diverse gări, trenurile China-Europa au porțiuni pe care pot rula cu 120 km/h și foarte eficientă este rețeaua rusească unde s-au făcut investiții pentru a promova traficul de marfă.
Astfel, unele trenuri pot parcurge 1.000 km/zi în Rusia și, dat fiind că multe rute implică distanțe de 6.000-8.000 km prin Rusia, timpul total poate fi scurtat pe o rețea eficientă.
Acum 5-6 ani trenurile duceau către Europa mai ales produse tehnologice, cum ar fi telefoane mobile și computere, dar în ultimul timp gama a fost extinsă până la haine și încălțăminte, dar și automobile. Printre companiile care transportă produsele cu aceste trenuri se numără HP, Decathlon și Volvo.
China a promovat intens Noul Drum al Mătăsii, planul său de a investi masiv în infrastructura țărilor din Asia Centrală și de Sud-Est, dar și în legături comerciale directe cu Europa.
One Belt One Road este planul anunțat de președintele Xi, plan în valoare de 900 miliarde dolari prin care China promite investiții în căi ferate, porturi și sosele în 65 de țări. Planul este gândit să arate că statul chinez este o putere mondială și vine intr-un moment când influența SUA a scăzut puternic în regiune.
Trenurile de marfă China-Europa sunt doar o mică parte a acestui plan și au o pondere scăzută în comerțul total. Însă contează mult simbolistica, mai ales că aceste trenuri au ajuns la Londra, la Madrid, la Hamburg sau la Milano.
Este însă un punct problematic pe traseu, la granița dintre Polonia și Belarus, lângă satul cu 4.000 de locuitori Malaszewicze, unde se trece și de pe ecartamentul rusesc, pe cel european.
Reuters a scris un amplu articol pe tema problemelor de la Malaszewicze (județul polonez Terespol), localitate unde investițiile logistice nu au ținut pasul cu creșterea numărului de trenuri care tranzitează punctul vamal.
În punctul vamal au fost procesate 74.000 de containere în 2017, de patru ori mai multe decât în 2015, statul polonez obținând peste 100 de milioane de dolari din taxe vamale anul trecut.
Problema este că operatorul polonez de marfă PKP Cargo nu a investit suficient pentrru a mări terminalul, ceea ce a dus la cozi ce au ajuns și la 100 de trenuri pe sensul dinspre Belarus spre Polonia.
În cele mai aglomerate perioade trenurile ajung să întârzie cu zilele la punctul vamal dintre Belarus și Polonia, iar acest lucru afectează viabilitatea economică a acestui mod de transport pe distanțe lungi. Trenurile fac, în funcție de distanță, între 16 și 22 de zile, astfel că o întârziere de câteva zile contează.
Companiilor le convine să utilizeze calea ferată fiindcă durează cu 20 de zile mai puțin decât pe maritim, la costuri mai mici decât pe aerian. Trebuie precizat însă că autoritățile de peste tot din China subvenționează companiile pentru a-și trimite produsele cu trenul, fiindcă altfel costurile ar fi extrem de mari, de peste 10.000 de dolari/container.
În varianta pentru țările scandinave și baltice trenurile trec din Rusia, în Finlanda, dar pentru destinații terminus din Europa Centrală ar fi o variantă mult prea lungă.
În ultimele luni s-au lansat și trenuri directe din China, către Turcia, prin noua linie de cale ferată Baku-Tbilisi-Kars.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]


Bancul zilei: Poliţistul şi nevasta drăgăstoasă
Horoscop zilnic 27.06.2018
”Accidentul” Liviu Dragnea se poate repeta oricând
Codul dministrativ a fost întors de la dezbaterea din plen la comisia specială parlamentară,
cu câteva ore înainte de moțiunea de cenzură; au fost făcute corelări legislative / UDMR, despre zvonul unor înțelegeri cu PSD: "Nu s-a negociat nimic, nu s-a căzut la niciun compromis"
Eugen Nicolicea, către ziariști: Aveți sala presei și stați tolăniți aici ca la autogară
Abuzul în serviciu - Ce propuneri au fost depuse la Comisia Iordache:
pedeapsa maximă să scadă de la 7 la 3 ani, prag de 200.000 lei sau redefinirea infracțiunii
Parlamentul va fi convocat în sesiune extraordinară în perioada 1-19 iulie pentru adoptarea codurilor penale
Perioada în care amenzile de circulație vor putea fi achitate va fi extinsă de la 48 de ore la 15 zile, începând cu anul viitor
Dan Barna despre modificarea regulamentului:
Liviu Dragnea vrea sa ne scoată din Parlament, la propriu
Peste 28.000.000 $ pe hârtie, dar nu şi în conturi.
Câţi bani a câştigat, de fapt, Simona Halep din tenis. Suma este mult mai mică!
PSD vrea să modifice regulamentul Parlamentului:
Deputații care ”tulbur㔠dezbaterile vor fi scoși din sală
Consiliului Superior al Magistraturii respinge acţiunea disciplinară îndreptată de Inspecţia Judiciară împotriva Florentinei Mirică
Indicele Robor la trei luni a crescut la 3,15%,
\ un nou record în ultimii patru ani
CSAT lasă dosarul Roșia Montana în grija Executivului:
Guvernul dispune de toate instrumentele pentru a gestiona întregul proces de includere în lista UNESCO
Declarații provocatoare ale șefului FGSZ, transportatorul maghiar de gaze, făcute chiar la București:
Ce faceţi cu gazul? Îl ardeţi, faceţi un foc mare?/ V-am făcut o mare favoare, v-am dat un miliard de dolari
Doar 166 de parlamentari au votat pentru demiterea guvernului
Dăncilă către opoziție: Mistificați realitatea. Când nu ați avut argumente, v-ați legat de coafură / Din sală s-a strigat „Demisia! Demisia!”
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă