La nivelul Direcţiei de Sănătate Publică urmează să se creeze un compartiment care să facă astfel de controale în spitale, deşi după descentralizare această sarcină ar trebui să stea în spinarea autorităţilor locale, a consiliului judeţean sau a consiliilor locale, după cum este subordonat fiecare spital.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătăţii, există un proiect care priveşte realizarea unei reţete în întreaga ţară ce vizează ţinerea sub control a achiziţiilor şi a oricăror investiţii din spitale. S-a întocmit în acest sens un proiect cu finanţare din fonduri structurale, în valoare de 3 milioane de euro, care se află în prezent pe circuitul de avizare.
Proiectul, cu titlul Buna guvernare prin integritate şi responsabilitate în sistemul de sănătate, are ca scop crearea unei reţele naţionale cu reprezentanţi în fiecare direcţie de sănătate publică pentru identificarea şi combaterea fraudelor din sistemul de sănătate românesc, se arată în comunicatul trimis de Ministerul Sănătăţii.
Experţii care vor activa în această nouă structură fac parte din specialiştii în audit, se mai precizează, şi vor avea competenţe în verificarea achiziţiilor publice realizate în sistem, a externalizărilor şi în alte aspecte din zona plăţilor informale. (Doina Marcu)