Target, companie care detine 1.800 de magazine in SUA, anunta pe 19 decembrie ca a fost victima unui atac informatic de proportii in urma caruia hackerii au obtinut date despre 40 de milioane de clienti care au facut cumparaturi intre 27 noiembrie si 15 decembrie.
S-au obtinut date despre numele clientului, numarul cardului, data de expirare si codul de trei cifre de pe spatele cardului, spunea atunci compania.
Compania a anuntat acum ca, dupa anchete interne detaliate, a reiesit faptul ca hackerii au obtinut informatii personale despre alti 70 milioane de clienti, date precum adrese de domiciliu, numere de telefon si adrese de e-mail. Target a precizat ca informatiile despre cei 70 de milioane nu au fost obtinute ca parte a unui alt atac informatic, ci e vorba de acelasi atac despre care s-a comunicat in decembrie.
Atacul, fiind unul de proportii, face obiectul unei anchete desfasurate de autoritati la nivel national, iar responsabilul pentru justitie din statul New York spune ca este foarte ingrijoratoare informatia despre atac.
Target si-a revizuit in sens negativ prognozele financiare si a anuntat ca va inchide opt magazine. Compania a fost deja data in judecata de clienti nemultumiti si va avea mult de suferit. Target promite ca va schimba mult pentru ca astfel de lucruri sa nu se mai intample.
Presa americana scrie ca e ingrijorator faptul ca o companie atat de mare si cunoscuta - cu vanzari de peste 70 miliarde dolari - are sisteme informatice care au putut fi atat de usor de "pacalit".
Apoi, dat fiind ca Target face "data mining", analizand in detaliu preferintele clientilor, hackerii au pus mana pe informaatii foarte valoroase si cvasi-complete despre cateva zeci de milioane de americani, informatii ce pot fi folosite pentru a scoate bani.
Agenţia de ştiri HotNews