Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Editorial
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Reportaje
Anchete
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
11741
De la 07 Ianuarie 2003
122871808

„Drumul morţii”, devenit „Drumul lui Ponta”, arată ca guvernarea PSD

  • 11 May 2018, 23:00
Drumul Botoşani – Suceava, de fapt drum european, din cauza deselor accidente soldate cu morţi provocate de starea deplorabilă în care ajunsese, a fost botezat de şoferi „Drumul morţii”.
După îndelungi reclamaţii şi intervenţii la guvernele României, în timpul Guvernului Boc s-au alocat bani pentru reabilitare dar a venit la guvernare PSD-ul cu Victor Ponta premier care a retras banii alocaţi prin ministerul condus la acea vreme de Elena Udrea. I-a alocat din nou mai târziu ca reabilitarea drumului să fie trecută în contul Guvernului PSD şi nu cel al lui Boc, başca partea leului.
De fapt a fost o afacere a social-democraţilor pusă la cale cu firma din Comăneşti, judeţul Bacău, a omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, supranumit Regele asfaltului. Însuşi premierul Victor Ponta a ţinut să fie prezent la începerea lucrărilor. Umbrărescu a aliniat între Botoşani şi Suceava peste 100 de maşini şi utilaje ca să-i arate premierului cât de serios constructor este. Ponta l-a felicitat, şi-a luat comisionul şi a plecat la Bucureşti că mai avea de pus la cale o daravelă cu o firmă turcească pentru centura oraşului Bacău. După care a făcut o vizită în Turcia, plecând ras şi venind cu barbă.
În urma lui Ponta, maşinile şi utilajele lui Umbrărescu au dispărut iar în locul lor au fost aduse nişte utilaje pricăjite cu care s-a realizat lucrarea. Iar cei din PSD Botoşani, în frunte cu nevasta şoferului, adică senatorul Doina Federovici n-au ratat prilejul de a se lăuda cu realizarea guvernului lor.
Au trecut trei ani de la finalizarea lucrărilor iar acum drumul arată catastrofal. Pe partea stângă cum se merge spre Suceava asfaltul a crăpat, crevasele largi fiind acoperite cu smoală iar acolo unde crăpăturile şi găurile au fost prea largi s-a procedat la decapare şi turnarea de asfalt nou. Cum se trece apa Siretului spre Suceava, drumul este în aceeaşi stare, dar pe partea dreaptă.
Cum a fost posibil ca drumul să se degradeze în asemenea hal? Am discutat cu mai mulţi specialişti constructori de drumuri şi din discuţiile cu ei două ar fi cauzele majore care au provocat degradarea.
Prima cauză ar fi cea a maşinilor de tonaj greu, de peste 40 de tone, care cară piatră din balastierele de la podul Siretului. Aşa se şi explică de ce drumul s-a degradat pe partea stângă cum se merge spre Suceava, partea pe care vin maşinile încărcate. Maşinile, inclusiv în Europa, n-au voie să aibă o încărcătură mai mare de 7 tone pe osie. Maşinile firmelor din Botoşani au patru osii şi o încărcătură de peste 40 tone, limita maximă fiind doar de 28 tone cu tot cu greutatea maşinii. Aşa se explică de ce a crăpat asfaltul sub greutatea lor, inclusiv şi pe raza judeţului Suceava dar pe partea dreaptă.
Firesc ar fi ca de la Secţia de Drumuri Naţionale Botoşani şi Suceava să se facă controale pe traseu şi să se cântărească maşinile iar cele care depăşesc greutatea pe osii să fie sancţionate firmele şi interzisă circulaţia lor. Dar, spun cunoscătorii, şefii acestor secţii au partea lor de la patronii de firme, aşa că atunci când fac controale firmele sunt anunţate şi totul este în regulă.
A doua cauză aparţine constructorului Umbrărescu. Nu s-a respectat realizarea fundaţiei cum s-a prevăzut în cartea tehnică pe întreg traseul. S-a turnat asfaltul peste stratul vechi fără consolidarea fundaţiei prin cele două straturi de piatră diferită la dimensiuni pentru a se crea un grad de elasticitate, aşa că duritatea noului strat de asfalt, sub greutatea maşinilor a dus la fisurarea şi fărâmiţarea acestuia. Să mai adăugăm li nerespectarea reţetei asfaltului, adică a proporţiilor între ingrediente.
Nu am reuşit să aflu dacă garanţia lucrării a fost 3 sau 5 ani. Cert este că acum se fac lucrări de reparaţii la numai trei ani de la finalizarea lucrărilor dar aceste reparaţii nu opresc degradarea drumului, doar o întârzie. În curând „Drumul lui Ponta” îşi va recăpăta sumbrul renume de „Drumul morţii” iar accidentele mortale se vor înteţi.
Nevasta şoferului şi ceilalţi lideri ai PSD Botoşani tac acum şi nu se mai laudă cu „marile realizări ale Guvernului Ponta. Îi invit să circule pe drum şi vor constata singuri că arată precum guvernarea PSD, adică cu găuri şi fisuri care rânjesc sfidător la cei care circulă prin zonă. Dacă mai au o urmă de bun simţ şi responsabilitate poate emit şi un comunica prin care-şi cer scuze pentru proasta guvernare a PSD-ului.
Ioan Rotundu

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Maiestuoasa săraca vilă a protopopului Lucian Leonte
Cuprinsă de fierbinţeala măririi, nevasta şoferului aiurează
L-aduce iar la Botoşani pe Daea, cel deştept ca oaia
În satul senatorului Papalete, Telekom îşi face de cap nestingherit
Aşa cum arată acum, Lacul Eminescu nu-i locul unui preludiu perfect
Procurorul Chihaia şi poliţistul Gorgan reclamaţi la CNCD
Catrenul săptămânii
Presa-n gura lu' Eotundu: Emisiunea din 11.05.2018
Parlamentarii polonezi și-au votat reducerea cu 20% a indemnizațiilor
Bancul zilei: Elogii canine
Horoscopul zilei de 12.05.2018
Papa Francisc a primit de la Viorica Dăncilă un stilou din lemn,
semințe de legume din soiuri românești și un puiet de măr
Noi proteste antiguvernamentale sunt anunțate sâmbătă în București
și în mai multe orașe din țară și din străinătate
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog