O astfel de greşeală a fost taxată cu puţin timp în urmă de reprezentanţii protecţiei consumatorilor. Un botoşănean a primit o factură de peste 92 de milioane de lei vechi, factură în care era trecută ca perioadă de înregistrare a consumului 21 noiembrie 2008- 21 noiembrie 2009. Factura a fost primită de botoşănean spre sfârşitul anului trecut, ceea ce însemna că ar fi fost pus la plată în avans, pentru un an de zile, de către societatea E-on Gaz.
"Pentru această scăpare a societăţii noi am sancţionat E-on-ul cu 30.000 de lei. Reclamaţia am primit-o în decembrie dar societatea a fost amendată în acest an. Sancţiunea nici nu a fost contestată de societate, aşa cum se întâmplă cu majoritatea amenzilor pe care le dăm. Este clar că şi-au recunoscut greşeala. Dar din reclamaţiile pe care le primim în continuare se pare că sunt şi alte greşeli, care tot apar în activitatea angajaţilor societăţii, în raport cu consumatorii. Am mai primit în acest an reclamaţii de la botoşăneni nemulţumiţi că nu se respectă programul de lucru la casieriile societăţii", a declarat Mihai Ţurcanu, comisar şef adjunct al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor.
De la începutul anului societatea a fost amendată de două ori. Pe lângă amenda de 30.000 de lei, s-a mai aplicat o amendă din partea OPC, de această dată pentru obligarea unui client de a-şi instala detector de gaz. Această a doua sancţiune, de 5.000 de lei, a fost contestată în instanţă de reprezentanţii E.on Gaz.
Mai multe reclamaţii ajunse în atenţia inspectorilor de la OPC se referă la noul mod de facturare a consumului, pe care botoşănenii nu îl înţeleg, dar şi la facturile pe care consumatorii le consideră încărcate nejustificat În ultima perioadă. reprezentanţii OPC susţin că urmează să aibă în scurt timp o întâlnire cu reprezentanţii Companiei pentru a discuta despre aceste aspecte ridicate de clienţii E-on. (Doina Marcu)