Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Fapt divers
Editorial
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Reportaje
Comentarii
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8697 lei
1 USD = 3.9827 lei


Număr accesări
Astăzi:
4065
De la 07 Ianuarie 2003
87344125
Editorial

„Crucea” părintelui bucecean Vasile Cojocaru

  • Ioan Rotundu
  • 26 October 2014, 23:00
Sâmbătă, la Casa de cultură din Bucecea, a avut loc lansarea lucrării istoricului prof. dr. Iulian Cătălin Nichifor intitulată „Bucecea – O istorie”. Originar din acest orăşel cândva centru muncitoresc, profesorul şi-a lansat lucrarea monografică, rod al muncii multor ani de cercetare arhivistică, în prezenţa unor personalităţi de marcă precum prof. univ, dr. Emilian Bold de la Facultatea de istorie a Universităţii „Al. Ioan Cuza” Iaşi, care i-a şi prefaţat lucrarea, istoricul prof. dr. Dan Prodan din Botoşani, profesorii botoşăneni, la rândul lor autori de carte istorică, Constantin Cojocaru şi Sergiu Manolache, preotul cărturar şi un excepţional cunoscător al istoriei medievale a Moldovei, Ioan Canciuc etc. toţi oameni cu greutate în domeniul cercetării istorice, toţi autori de scrieri monografice şi de studii istorice din perioada medievală a Moldovei.
Între toate aceste personalităţi care în cuvântul lor au s-au referit la valoarea ştiinţifică a lucrării prof. dr. Iulian Nichifor, horodonc-tronc a luat cuvântul şi preotul paroh Vasile Cojocaru.
Făcând abstracţie că evenimentul central era lansarea unei lucrări ştiinţifice despre istoria locului, părintele a ţinut o predică despre rolul crucii creştine, despre pângărirea tradiţiilor creştine prin imixtiunea modernismului în viaţa oamenilor de rând şi mai ales a ţinut părintele să-şi arate ostilitatea cu care percepe civilizaţia popoarelor din Occidentul Europei, în concepţia sa această civilizaţie fiind toxică pentru creştinii ortodocşi. Dacă am înţeles corect încotro bătea părintele, el critica lucrarea profesorului Nichifor pentru că nu a slăvit suficient de consistent rolul jucat de biserica ortodoxă în viaţa comunităţii din Bucecea.
A mai dat părintele ca exemplu întâlnirea sa cu un protestant care nu avea respect pentru crucea creştină, lucru de neconceput pentru părintele Cojocaru, care vede în crucea creştină chintesenţa vieţii omului şi mântuirea lui de toate relele pe care le comite pe pământ, respectul faţă de cruce pavându-i ortodoxului cu diamante drumul spre Rai, iadul fiind rezervat protestanţilor hulitori de cruce. Am priceput aluzia cu crucea a părintelui.
Era vizat direct luteranul Iohannis Klaus, dovadă că banii Guvernului Ponta dirijaţi către biserici, în dauna întreţinerii şi reparaţiei şcolilor care se prăbuşesc peste elevi, sunt în scop vădit electoral iar slujbaşii bisericii sădesc în sufletul creştinilor ortodocşi ura religioasă, intoleranţa faţă de alte manifestări religioase decât cea ortodoxă. Aşadar, slujbaşii bisericii au devenit părtaşi la ticăloşiile politice ale lui Ponta şi partidul său PSD-ul.
Când răul va ieşi la suprafaţă, când creştinii ortodocşi îşi vor da seama că au fost manipulaţi, inclusiv de preoţi îşi va asuma părintele Cojocaru păcatul de acum? Nu cred. Preoţii din zilele noastre postdecembriste au devenit mult mai imorali decât cei din perioada comunistă care-şi turnau la Securitate creştinii ce veneau la spovedanie şi-şi mărturiseau păcatele în speranţa iertării lor.
După cum a predicat, părintele Cojocaru nu şi-a pierdut vremea citind şi alte scrieri istorice decât Biblia. Dacă o făcea, afla că în Egiptul antic crucea era semnul imoralităţii, că ea figurează desenată în peşterile unde locuia omul preistoric şi, deci, crucea nu este monopolul religiei creştin-ortodoxe şi nu a fost inventată de Iisus Hristos ca simbol al credinţei creştine.
Îi recomand părintelui Vasile Cojocaru, când vine prin Botoşani să achite haraciul parohial la Protopopiat, să treacă şi pe la Muzeul Judeţean Botoşani. Va putea vedea la secţia de arheologie din epoca paleolitică şi neolitică vase de ceramică având în relief, pe capac, crucea. Este dovada că în spaţiul geografic botoşănean crucea era cunoscută de meşterul olar, poate ca simbol al divinităţii, cu cinci mii de ani înainte ca Iisus Hristos să fondeze creştinismul.
Crucea nu este nici monopolul Bisericii Ortodoxe, este un simbol moral şi material al întregii omeniri şi este folosită ca mijloc pentru realizarea unor manifestări spirituale pozitive sau negative. Crucea poate fi venerată sau respinsă, aşa cum o fac protestanţii şi alte categorii de credincioşi.
De la Marea Schismă din anul 1054, când Biserica Creştină s-a împărţit în Ortodoxă şi Catolică, credinţa omului de rând în Dumnezeu, care era simplă, sinceră şi consecventă, a fost complicată de preoţi prin introducerea a fel de fel de reguli şi ritualuri menite să-l domine pe credincios şi să-i supună conştiinţa unui control total.
De la credinţa sa curată în Dumnezeu omul de rând este obligat acum să plătească preoţilor bani mulţi pentru a primi dreptul de a se ruga lui Dumnezeu cu ceea ce crede el de cuviinţă şi nu cu ce-i impune interesul preotului.
A mai condamnat părintele Cojocaru faptul că am devenit robii locuinţelor de lux, precum apartamentul, vila şi ale spaţii luxoase de locuit. Părintele a ţinut să exemplifice că folclorul popular face trimitere la „Bordeiaş, bordei, bordei…”, „La căsuţa cu zorele…”, „Căsuţa mea, cuibuşor de nebunii…” şi nu la apartament sau vilă. În viziunea părintelui, ieşirea omului din bordei şi din „căsuţa cu zorele” spre apartament sau vilă este un progres al civilizaţiei care otrăveşte principiile moralei creştin-ortodoxe şi-l ispiteşte pe credincios la o viaţă păcătoasă.
Ciudată manifestare preoţească asupra condiţiilor civilizate de viaţă a cetăţeanului de rând, creştin sau necreştin. Să nu ştie oare părintele că este la modă printre slujitorii bisericii să aibă un apartament la oraş, o vilă sau casă de vacanţă, o maşină de lux şi ceva rezerve valutare în contul personal? Aceşti slujitori ai bisericii nu sunt ispitiţi de păcat? Desigur, părintele mi-ar putea replica: „Fă ce spune popa, nu ce face el!”
Politicos, prof. univ. dr. Emilian Bold i-a amintit părintelui că în sală se consumă un eveniment de lansare a unei lucrări ştiinţifice şi nu ne aflăm la o slujbă religioasă unde preotul poate predica orice-i trece prin cap.
Predica de sâmbătă a părintelui Vasile Cojocaru, complet deplasată faţă de evenimentul organizat, este dovada agresiunii slujbaşilor bisericii asupra libertăţii noastre de conştiinţă, asupra libertăţii de a ne alege religia (credinţa este o singură formă de manifestare a conştiinţei umane, religiile sunt multitudinea de mijloace prin care ne exprimăm această credinţă), asupra beneficiilor progresului civilizaţiei. Este lupta Bisericii de a avea un control total asupra conştiinţei noastre pentru a ne folosi cum le este interesul.
Este un deziderat bisericesc extrem de periculos, împotriva căruia trebuie să luptăm şi să ne opunem cu toate forţele şi mijloacele de care dispunem. Vedem cu ochii noştri ce crime se consumă în teritoriile dominate de „Statul Islamic”. Dând din nou Bisericii puterea de a ne controla viaţa sub toate aspectele ei, riscăm să trăim şi noi în condiţii similare. Părerea mea

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Bancul zilei: Frământările lui Gheorghe
Dulceata de gutui
Horoscopul zilei
Lumea lu' Rotundu: Bătrâneţe, haine grele!
Seful BCE Mario Draghi avertizeaza zona euro asupra riscului unei recidive a recesiunii
Nimeni nu o sa ma convinga ca trecerea Prutului a fost o greseala in istorie
Serghei Lavrov: Ingerintele SUA si ale Occidentului in afacerile altor state, o lovitura grea data stabilitatii mondiale
Un sit arheologic din Muntii Anzi da la iveala o asezare umana preistorica aflata la altitudini de aproape 4.500m
Franta risca sa se regaseasca in situatia Greciei
Gafa a premierul Ponta la Carei
de ziua de nastere a regelui Mihai
Victor Ponta: Acciza la palinca va fi eliminata de anul viitor
Trebuie sa ne pregatim pentru o batalie juridica cu Comisia Europeana
Părintelui Buhăianu îi sfârâie din nou călcâiele
Ioan Rotundu
Botoşani/ Bucecea: Scormonitor în adâncul istoriei
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă