Schismă, insultă, calomnie, defăimarea şi clevetirea în public, instigare la atitudini şi fapte negative, săvârşirea Sfintelor Taine şi erurgii cu nerespectarea prevederilor tipiconale, navetism, neascultarea faţă de autorităţile bisericeşti şi contrazicerea publică a poziţiei oficiale a Bisericii este întreg pomelnicul de acuzaţii pe care preacuraţii şi preacinstiţii cuvioşi de la Mitropolia Iaşi l-au pus în cârca preotului. Cu aşa belşug de acuzaţii, mare minune se va produce de părintele Ungureanu va scăpa cu sutana întreagă şi nu i-o vor confisca cei de la Consistoriul Eparhial de la Mitropolie.
Să comentăm câteva dintre aceste acuzaţii. Mi-a atras atenţia schisma. Ce acuzaţie de schismă să i se aducă părintelui când i-au luat-o înainte cu aproape o mie de ani ierarhii care în 1054 care au rupt Biserica Creştină a lui Hristos în două ca să-şi tragă fiecare câte o felie de putere? Te umflă râsul de o astfel de acuzaţie.
Insultă, calomnie, defăimare şi clevetirea în public sunt manifestări întâlnite la mai toţi preoţii. Dacă ai norocul să te afli prin apropierea unei adunări popeşti la un Sfântu Maslu sau pe la vreo sfinţire de ceva ori agapă la care popii s-adună ciopor, vei afla ce înseamnă arta defăimării şi vicleşugul vorbelor. Dacă preotul Ungureanu este chemat la Consistoriu pentru a fi reciclat în toate aceste taine popeşti care mânuite cu pricepere aduc preoţilor prosperitate, apartament la oraş, maşină de lux şi o căsuţă de vacanţă pirită pe la vreo margine de pădure merită părintele Ungureanu o săpuneală pe seama acestor virtuţi preoţeşti că lui îi cam lipsesc
. Cât priveşte navetismul gura păcătoşilor în sutană adevăr a grăit. Mai mult de jumătate din preoţii din judeţ fac naveta, spovedesc pe Internet şi nu-i departe vremea când vor sluji la măgăoaia din biserică transmiţând slujba le telefonul mobil. Nu pot să nu fac aici o paranteză. Cu ceva timp în urmă toate aceste unelte ale civilizaţiei erau declarate de preoţi unelte ale diavolului. Acum au băgat diavolul în biserică şi se simt excelent în compania lui.
Legat de lipsa sa de la Consistoriul de marţi, 16 mai, când a fost convocat, o faţă bisericească la care bunăvoinţa a dat pe dinafară a avut grijă să strecoare presei că iadul îl va înghiţi pe preotul Ungureanu pentru că nu s-a prezentat la judecata popească. Iar presarii au muşcat momeala şi au tras clopotele să ştie credincioşii că cine se ridică cu privirea sau vorba asupra unşilor lui Dumnezeu în scaune înalte focul iadului va fi o nimica toată pe lângă ce-l aşteaptă la Consistoriu.
Realitatea este că, marţi, preotul Ungureanu a slujit la biserica Schit Orăşeni pentru că, a declarat dumnealui, regulile îi cer ca atunci când în parohie se sărbătoreşte un sfânt local, preotul este obligat să slujească. Marţi, la biserica Schit Orăşeni, a fost slujbă pentru Sf. cuvios Sila de la Sihăstria Putnei, iar slujba a fost filmată chiar de către cameramanul cu care filmez la Lumea lu Rotundu.
Lăsând ironia de-o parte, preotul Ioan Ungureanu se numără printre puţinii preoţi care promovează credinţa în Dumnezeu trăind slujbele şi serviciile religioase prestate cu multă emoţie. Pune suflet în tot ce face şi este curat la cuget. Nu-i avar, n-are strânse bogăţii. A muncit vreme de 17n ani pentru a scoate biserica monument istoric din buruian şi a amenaja spaţiul aşezământului bisericesc la un nivel civilizat.
Dacă accepta să realizez reportajul, această vrednicie a sa voiam s-o prezint telespectatorilor, punând-o în antiteză cu viclenia, făţărnicia şi pizma ierarhilor săi care vor să-l scoată din parohie pentru a face loc unui alt preot.
În privinţa neascultării de şefii săi, preotul Ungureanu a greşit. Nu era el în măsură să judece ce documente a semnat mitropolitul Teofan în insula Creta pentru că nu are el informaţiile necesare să cunoască care sunt noile curente în lume privind viitorul creştinismului.
Sub acest aspect va trebui să-şi revizuiască atitudinea şi să se alinieze disciplinei instituţionale a Bisericii. Închei comentariul meu cu o întrebare la care nu vreau răspuns pentru că-l ştiu: Cei din Consistoriu au barba albă, semn că şi-au început cariera preoţească în vremurile comunismului când toţi preoţii erau turnători la Securitate, lucru dovedit. Preotul Ungureanu este produsul Bisericii postdecembriste. Au cei din Consistoriu dreptul moral şi căderea să-l judece?
Dacă arginţii lui Iuda nu le-a furat definitiv minţile, să facă bine să-l lase pe preot în credinţa lui. Este mult mai curată decât a lor. Părerea mea!