La cursul „Education interculturelle dans le 1er degré en Europe « Comment améliorer la préparation à vivre dès le plus jeune âge l’inter culturalité, quelle formation des maîtres, quelles pratiques pédagogiques »” au participat profesori din 5 ţări: România, Spania, Bulgaria,Turcia, Republica Cehă.
Beneficiile participării la curs au fost: dezvoltarea pe plan profesional prin îmbogăţirea cunoştinţelor despre educaţia interculturală, stabilirea unor relaţii profesionale cu colegi din alte ţări europene pentru a promova multiculturalitatea, dezvoltarea competenţelor de exprimare orală în limba franceză. Fiecare participant a primit o „valiză interculturală” conţinând informaţii utile, exemple de bune practici, cărţi, pliante, broşuri ce vor permite fiecărui cursant să-şi ajute elevii aflaţi în dificultate.
„Stagiul ne-a îmbogăţit cunoştinţele legate de educaţia interculturală, lucru ce ne va ajuta în plan profesional, dar şi personal prin abordarea unor strategii de acceptare a diversităţii culturale cu scopul de a oferi şanse egale tuturor copiilor” a declarat profesoara Mirela Brehuescu.
Cele trei profesoare au fost în vizită la Şcoala Primară „ Belleville” din Paris, instituţie în care ideile educaţiei interculturale sunt puse în practică. Acolo au asistat la lecţii, au discutat cu profesorii despre asemănările şi deosebirile celor două sisteme de învăţământ. După vizita la Şcoala Belleville s-a decis ca elevii să corespondeze cu elevii unei clase de la acea şcoală. În cadrul activităţii „Tradiţii şi obiceiuri” au lucrat cu elevii, în orele de educaţie plastică şi abilităţi practice, felicitări şi colaje ce vor fi trimise în luna decembrie elevilor de la Şcoala Belleville.
Pregătirea celor trei cadre didactice a fost orientată , sprijinită şi consiliată de doamna inspector şcolar pentru proiecte şi programe comunitare, prof. dr.Rodica Mighiu. Acţiunea Formare continuă pentru personalul implicat în educaţia şcolară se adresează cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi are ca scop îmbunătăţirea calităţii educaţiei şcolare prin participarea acestora la stagii de formare continuă.
Aceste stagii trebuie să se desfăşoare în altă ţară europeană decât aceea în care participantul îşi desfăşoară activitatea profesională. Proiectele de mobilitate au fost finanţate în cadrul Proiectului de Învăţare pe Parcursul Întregii Vieţi cu sprijinul Comisiei Europene, din fonduri gestionate de ANPCDEFP şi FSE-POSDRU. Comenius sprijină financiar realizarea de parteneriate şcolare, proiecte de formare a personalului didactic, reţele de parteneriat şcolar, precum şi participarea de stagii de formare iniţială şi continuă pentru a creşte calitatea şi a consolida dimensiunea europeană în educaţie. (Lavinia Preda)