Gara din Botoşani se află în atenţia Companiei Naţionale CFR SA ce are în vedere vrea să renoveze şi modernizeze 16 staţii, aflate în stare de deteriorare, din ţară. Asta graţie unui portofoliu de proiecte Phare CES 2006 Asistenţă tehnică pentru Pregătirea de lucrări de modernizare a unor staţii de cale ferată din România. Pe Moldova sunt vizate staţiile CFR din Botoşani, Piatra Neamţ şi Vaslui, proiectul urmând a se derula în perioada 2010-2012. Construită imediat după 1871, după inaugurarea liniei ferate Vereşti-Botoşani, Gara din Botoşani nu a mai fost reabilitată din anul 1970. Reparaţiile au început în 2003 şi, deşi termenul de finalizare trebuia să fie august 2006, nici acum Gara nu este gata. Lucrările au stagnat o perioadă de timp din lipsă de fonduri. În prezent se lucrează la faţada dinspre peron. Ceferiştii îşi pun mari speranţe nu doar în aceste lucrări de reabilitare, ci şi în modernizarea parcului feroviar, astfel încât Gara să redevină ceea ce a reprezentat odinioară pentru judeţ. Speră ca anul acesta Gara să fie dată în folosinţă, iar apoi să se treacă la lucrări de modernizare specifice unei eurogări. Dar pentru ca acest lucru să se concretizeze, autorităţile trebuie să se implice. Compania CFR le-a solicitat cooperarea pentru punerea în practică a proiectului, nu pe partea financiară, ci de a veni cu un plan de măsuri. Plan care să se concretizeze cu propuneri atât pe partea de reparaţii, cât şi de investiţii. (Eliza Sofian)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.