La finalul clasei a doua va urma un alt test, pentru matematică şi scriere. Apoi testele vor continua din doi în doi ani, excepţie făcând ultima testare, care va veni la trei ani după cea anterioară. Dacă la clasele primare nu se va renunţa la notarea cu calificatele folosite şi în prezent, calificative care şi-au atras multe critici din partea cadrelor didactice, în schimb la clasele gimnaziale intervine o noutate în ce priveşte notarea.
Pe lângă notele de la 1 la 10 se vor folosi şi punctaje de la 1 la 100 sau de la 100 la 1.000, cum se practică şi în alte ţări. Testarea elevilor de clasa a IV-a se va axa în special pe capacitatea elevilor de a înţelege un text la prima lectură. La clasa a VI-a, examinarea copiilor se va axa pe un test de ştiinţe, cu întrebări de matematică, fizică şi chimie, şi o probă practică, de comunicare.
La sfârşitul clasei a IX-a, evaluarea va fi un examen în toată regula, cu cinci teste. Testul de limba română, cel de ştiinţe şi cel pentru o limbă străină vor fi urmate de două probe practice, una de competenţe digitale şi una de evaluare a competenţelor civice şi sociale. Deşi Legea educaţiei este la un pas de a intra în vigoare, unele dintre cadrele didactice botoşănene încă se mai întreabă dacă această lege va avea o viaţă suficient de lungă încât preşcolarii de cum să treacă prin toate aceste evaluară ce le-au fost pregătite de ministrul Funeriu. (Doina Marcu)