Marţi, într-o zi cu „trei ceasuri rele”, mai multe site-uri botoşănene au publicat un material vădit tendenţios şi plin de erori în care, Primăria Copălău era acuzată, fără a se cere şi opinia „părţii vătămate”, de o „afacere suspectă”.
Pe scurt, articolul prezenta ca îndoielnică recenta achiziţie a unui camion Renault vechi de nouă ani, având o capacitate de 24 de tone şi „doar” 160.000 km înregistraţi oficial, care a fost cumpărat de Primăria Copălău de la o controversată firmă de construcţii, contra sumei de 215.760 de lei.
În primul rând, informaţia privind numărul de kilometri parcurşi, în nouă ani, de camion, departe de a fi „paradoxală”, este vădit răutăcioasă, făcând trimitere ori la un fals în acte, ori la cunoscuta tehnică de inversare a kilometrajului. Nu mai puţin tendenţioasă este şi comunicarea care sugerează un aranjament între reprezentanţii Primăriei Copălău şi vânzătoarea camionului, firma Cornell’s Floor SRL din localitatea Roma, despre care se spune că „ar fi avut o ascensiune extrem de puternică” în ultimul an, datorită relaţiei administratorului acesteia cu primarii PNL din judeţ.
Din păcate, autorul articolului, deşi a aflat „cu certitudine” că la sfârşitul anului trecut primarul de Copălău a lansat o licitaţie pentru „un camion la mâna a doua necesar pentru transportul balastului şi a materialelor necesare reparării drumurilor”, încurcă rău borcanele, afirmând că edilul Ivanov este „şi el membru PNL”, când de fapt toată lumea ştie că primarul de Copălău este la PDL, lucru care pune sub semnul întrebării orice aranjament al acestuia cu firmele agreate de Florin Ţurcanu.
Cum despre această investiţie a Primăriei Copălău, Buletinul Informativ „Realitatea” a scris încă din luna noiembrie 2013, iar insinuările din materialul prezentat par cusute, multe, cu aţă albă, ne-am adresat, pentru alte lămuriri, primarului de Copălău, medicului veterinar Ciprian Ivanov (foto), un personaj este extrem de corect, care fuge ca dracul de tămâie de afaceri necurate. Din discuţia purtată am aflat că mijlocul respectiv de transport, impecabil întreţinut, a fost fabricat în septembrie 2006, având, în aceste condiţii, „vârsta” de şapte ani şi patru luni (şi nu de nouă ani, cum se scrie în articol).
Mai mult, preţul de 215.760 lei, normal pentru un camion aflat în stare foarte bună de funcţionare, include şi TVA-ul, deci preţul real de cumpărare este cu peste 50.000 de lei mai mic. Odată aceste aspecte lămurite, se pare că „afacerea” nu mai ridică chiar atâtea ”semne de întrebare” privitoare la „preţul şi starea maşinii”. Referitor la procedura de achiziţie a camionului, primarul Ivanov ne-a explicat că „acesta a fost cumpărat prin sistemul SEAP de licitaţie electronică.
Deci, din moment ce nu se putea ştii cine va participa la licitaţie, nu se poate contesta aspectul legal al acesteia”. „Până la apariţia acestui material în presă, pe mine nu m-a întrebat nimeni nimic pe tema asta”, mai afirmă primarul Ivanov care, despre materialul apărut marţi pe site-uruile locale, crede că este unul „tendenţios care, ori a fost scris ca să mă discrediteze, ori a fost făcut în detrimentul firmei Cornell’s Floor din comuna Roma, despre ale cărei afaceri, legate cu precădere de lucrările încredinţate de primarii PNL, s-a mai scris”. Referitor la informaţia conform căreia „ar fi şi el membru PNL”, primarul de Copălău ne-a explicat tranşant: „sunt în continuare membru PDL şi preşedintele Organizaţiei PDL Copălău, cel puţin din câte mai ştiu eu”.
În fine, pentru ca cei care au întrebat „de ce Primăria Copălău nu a cumpărat un camion nou?” să poată face o comparaţie, reamintim că în 2008, actualul consilier Constantin Pitorac, fostul primar al oraşului Flămânzi, a achiziţionat pentru firma Local Servicii un camion de 40 tone german, marca MAN, nou nouţ, pentru care a plătit 105.000 euro, fără TVA, adică 130.200 euro. În lei, camionul a costat 520.800 RON (sau 5,20 miliarde lei vechi), la preţurile de acum 5 ani şi la o paritate dintre moneda euro şi leu de 4,00 RON!
(Gabi Gomboş)