Omul de afaceri Gruia Stoica, patronul companiei Grup Feroviar Roman (GFR), a primit mandat de arestare preventiva pentru 29 de zile, anunta televiziunile de stiri.
Stoica a fost retinut pentru 24 de ore, miercuri, de procurorii DNA, el fiind acuzat de savarsirea infractiunii de cumparare de influenta, in legatura cu o licitatie organizata de Complexul Energetic Oltenia. Magistratii Curtii de Apel Bucuresti au admis, joi, propunerea procurorilor anticoruptie de arestare preventiva pentru 29 de zile a acestuia.
Gruia Stoica, patronul companiei GFR, i-a oferit avocatului Doru Bostina 3 milioane de euro pentru a-i obtine informatii confidentiale care sa-i permita sa castige un contract de transport cu statul in valoare de peste 100 de milioane de euro in detrimentul societatii de stat CFR Marfa, concurenta firmei sale, se arata in referatul pentru propunerea arestarii preventive a omului de afaceri. Conform referatului procurilor DNA, Stoica l-a contactat si pe Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor din prioada in care omul de afaceri a castigat licitatia de privatizare a CFR Marfa, esuata, insa, in cele din urma dupa demisia ministrului.
In cursul lunii ianuarie 2014, omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza firma de transport feroviar de Marfa Grup Feroviar Roman (GFR), prin intermediul grupului sa de afaceri Grampet, voia sa obtina pentru firma GFR un contract in valoare de peste 473 de milioane de lei (peste 100 de milioane de euro) pentru a transporta carbune in urmatorii trei ani pentru Compexul Energetic Oltenia SA, companie de stat aflata in proprietatea Ministerului Economiei.
Pe langa GFR SA, la licitatia pentru contractul de peste 100 de milioane de euro s-a inscris si compania de stat de transport ferovoiar de marfa CFR Marfa, chiar societatea pe care Gruia Stoica incercase in anul 2013 sa o cumpere.
Potrivit referatului de propunere a arestarii preventive a lui Gruia Stoica, procurorii arata ca, in ianuarie 2014, omul de afaceri l-a contactat pe avocatului Doru Bostina, coordonatorul biroului Bostina si Asociatii, care a facut parte, alaturi de firma de consultanta Deloitte, din consortiul contractat de Ministerul Transporturilor pentru elaborarea strategiei de privatizare a CFR Marfa.
Agenţia de ştiri HotNews