În urma acestei monitorizări pe primul loc se clasează Primăria Municipiului Botoşani, care a obţinut o notă acceptabilă. "Asta denotă faptul că s-a schimbat mentalitatea funcţionarului faţă de contribuabil şi faţă de problemele cetăţeanului", a declarat Vasile Chiru, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Democraţia Botoşani. Pe următorul loc după Primărie se clasează Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate. Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Botoşani a obţinut un loc trei în clasamentul realizat de Asociaţia Pro Democraţia, următorul loc fiind situat Inspectoratul Teritorial de Muncă. În ceea ce priveşte activitatea Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Vasile Chiru susţine că instituţia şi-a făcut datoria în limita sesizărilor.
"În continuare vom monitoriza aceste instituţii în varianta că va dispare acea gâlceavă în manipularea politică a managerilor. Nu vrem ca în viitor aceste instituţii să fie conduse pe criterii politice, ci mai sigur pe competenţă managerială, pe programe concrete şi la subiect" a adăugat Vasile Chiru.
În toate instituţiile monitorizate au fost trimişi 30 de voluntari, care au cerut informaţii. Voluntarii s-au prezentat în calitate de cetăţeni botoşăneni şi au solicitat instituţiilor diferite informaţii legate de drepturile lor. Chiar dacă au obţinut note ceva mai bune, Chiru susţine că la ora actuală mai există lacune în ceea ce priveşte atitudinea funcţionarului public faţă de cetăţean, iar starea de nervozitate există la majoritatea dintre ele.
Asociaţia Pro Democraţia a derulat un proiect în colaborare cu Primăria Municipiului Botoşani cu privire la Transparenţa decizională în administraţia locală. "Atât timp cât primăria a răspuns la cerinţele noastre şi ale cetăţeanului totul a fost OK şi în acest fel a crescut şi gradul de percepţie a acestei instituţii faţă de doleanţele cetăţenilor" a subliniat Vasile Chiru. El speră ca în viitorul apropiat să nu mai fie nevoie de organizarea unor astfel de monitorizări. (Margareta NICHIFOR)