Circa 80% din reclamaţiile sosite lunar la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Botoşani sunt cu privire la produse electronice şi electrocasnice. Deşi, cu referire la maşini de spălat, vin în fiecare lună plângeri din partea consumatorilor botoşăneni, în urma unui control tematic, inspectorii de la Protecţia Consumatorului nu au depistat nici o neregulă. La nivel naţional s-a derulat un control la agenţii economici producători şi comercianţi de maşini de spălat. La nivelul judeţului Botoşani au fost verificaţi în acest sens 15 agenţi economici.
"Controlul s-a derulat la începutul acestei luni, verificările vizând maşinile de spălat de orice tip. Nu s-a aplicat nici o sancţiune deoarece erau îndeplinite toate prevederile legale", a declarat Dumitru Monacu, director executiv în cadrul OJPC Botoşani. Acesta susţine că reclamaţiile sosite pe această temă sunt cu referire la alte probleme decât cele pentru care s-au demarat verificările. Mai mult, conducerea oficiului precizează că majoritatea plângerilor cu referire la maşinile de spălat nu au de ce să ajungă la ei, produsele fiind în garanţie.
"O bună parte din reclamanţi vin la noi să se plângă dacă li s-a stricat maşina de spălat. Produsul fiind în garanţie, corect ar fi ca cetăţeanul să se adreseze mai întâi firmei de la care a achiziţionat produsul. Numai dacă problema lui nu este soluţionată de firmă, noi putem interveni. Noi nu putem să luăm nici o măsură împotriva agentului economic atât timp cât acesta este de bună credinţă şi e dispus să rezolve problema clientului", a adăugat Dumitru Monacu. (Carmen STANCIU)