Sunt o pierdere de timp, iar elevii nici nu le-au luat în serios. Pentru că ştiau că nu li se pun notele în catalog, unii nici nu s-au obosit să scrie, a declarat Liviu Axinte, liderul judeţean al Ligii Sindicatelor din Învăţământ.
Acesta este de părere că nu ar mai trebui să li se acorde importanţă acestor teste în condiţiile în care elevii nu le-au tratat cu atenţie. Nu este doar părerea mea, sunt multe cadre didactice care cred că s-a pierdut timp preţios din acest semestru cu testele iniţiale, a mai declarat liderul LSI.
Nu de aceeaşi părere sunt reprezentanţii Inspectoratului Şcolar care consideră că aceste teste sunt relevante pentru nivelul de pregătire pe care îl prezintă elevul la început de an şcolar, şi trebuie comparate cu rezultatele testelor de final de an şcolar, pentru a evidenţia progresul sau regresul elevului.
Testele iniţiale, în forma în care s-au susţinut în acest an şcolar, vor deveni însă o obişnuinţă şi pentru seriile viitoare de elevi deoarece sunt prevăzute de noua legislaţie a educaţiei. (Doina Marcu)