Întemeiate sau neîntemeiate, reclamaţiile vor trebui transmise la nivel central. Diferenţa între vechea linie Ce te doare? şi reclamarea la Ministerul Sănătăţii, prin filiera Direcţiei de Sănătate Publică, este că acum interesează doar nemulţumirile legate de persoane, de personalul medical, de la asistenţi medicali până la medici. Nu mai interesează lipsurile din sistem, insuficienţa medicamentelor sau a materialelor sanitare, lipsurile în ce priveşte igienizarea saloanelor.
Oricum, se caută o altă formulă de a arăta că autorităţile se interesează de soarta bolnavilor. Nici linia telefonică ce a fost deschisă de celălalt ministru al sănătăţii nu a rezolvat nimic, nici această raportare nu va rezolva nimic. Cei dinainte au adunat zeci de mii de reclamaţii la minister, dar nu au rezolvat niciuna. Acum vor fi reclamate cadrele medicale, fără să se ţină cont că toate problemele în sistemul sanitar pornesc de la subfinanţare, este opinia medicului Laurenţiu Fantu.
Linia telefonică Ce te doare?, la lansare s-a blocat din cauza numărului mare de persoane care reclamau fie întârzierea ambulanţelor, echipamentele nefuncţionale, prezumtive cazuri de malpraxis, lipsa supravegherii bolnavilor aflaţi sub tratament în spitale, fie lipsa medicamentelor în spitale, practici ale unor medici de familie, probleme în prescrierea de medicamente.
Acum însă, Ministerul Sănătăţii a introdus un filtru, doar reclamaţiile vizând personalul medical fiind de interes, nu şi cele care ar scoate în evidenţă subfinanţarea sistemului sanitar. (Doina Marcu)