Sindicaliştii învăţământului botoşănean vor o reformă în sistem, dar una atât în favoarea elevilor, cât şi a cadrelor didactice. În opinia liderului Ligii Sindicatelor din Învăţământ, în anul şcolar viitor Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului trebuie să îşi îndrepte mai mult atenţia către redistribuirea programelor şcolare pe anii de studii.
Astfel se va realiza o adevărată restructurare în ceea ce priveşte curriculumurile şcolare, precum şi conţinutul manualelor. În ultimii 20 de ani s-a ajuns la o supraîncărcare a cantităţii de cunoştinţe pe ani de studiu atât în gimnaziu, cât şi în liceu, a declarat Gheorghe Constantinescu, preşedintele Ligii Sindicatelor din Învăţământ Botoşani. Având în vedere acest lucruri, liderul sindical consideră că trebuie să se opereze cât mai repede la distribuirea materiei şcolare. Astfel, capitolele care au fost introduse în gimnaziu şi care au dus la supraîncărcare să treacă din nou la materia de liceu. Iar capitolele care au venit din învăţământul superior la liceu să se studieze din nou doar în învăţământul superior. Din punctul de vedere a lui Constantinescu, în felul acesta se va putea asigura un învăţământ bazat în principal pe aplicativitate practică şi pe mai puţină teorie.
Trebuie să se acorde mai multe ore pentru aplicaţii practice, exerciţii, probleme, lucrări de laborator. Elevul trebuie să aibă timp să aplice în practică, în timpul şcolii, ceea ce învaţă în teorie, a precizat liderul sindicatului botoşănean. Aceste modificări trebuie să apară în principal în manualele şcolare. Sindicaliştii botoşăneni îşi doresc ca manualele şcolare să fie realizate de profesori care lucrează la catedră şi nu de cei care stau în birouri la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Totodată, sindicaliştii susţin revenirea la examenele de admitere la liceu şi facultate. (Margareta NICHIFOR)