Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Anunţuri
Fapt divers
Editorial
Sănătate
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Ofertă de afaceri
Umor
Comentarii
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8086 lei
1 USD = 4.3072 lei


Număr accesări
Astăzi:
23088
De la 07 Ianuarie 2003
74907350

Inconştienţă - românii îşi vând voturile pe bani

  • 9 September 2008, 23:00
In 2008 trendul procentual al participării la vot al romanilor a continuat sa scada dupa varful de 71,70 % inregistrat in 1996, si ingrijorator este faptul ca, tinerii nu constientizeaza faptul ca, votul lor este extrem de puternic si au sansa sa isi decida viitorul.
In starea generala de lehamitate pe care politicienii si-au dorit-o ca sa poata fura in voie din banul public, alegatorii au ajuns sa isi vanda voturile , fapt care este specific mentalitatii romanilor, de eterni invinsi. Situatie care este de neconceput in USA acolo unde participarea la vot mai ales a tinerilor demonstreaza gradul inalt de constiinta civica .
Gandit-va ca asta vor si politicienii , sa nu veniti la vot, ca sa isi faca ei jocurile si sa poata sa va fure in voie, mana in mana cu marile cumpanii care le sustin campaniile electorale!
Ramona Leşeanu descrie aceasta situatie in Curierul National
Un sfert din votanţi au primit oferte de mită
Alegerile sunt însoţite de reclamaţii de care, apoi, nu se mai aude nimic. 14% din bucureşteni ar lua mită electorală.
Deşi la scrutinul din iunie, când electoratul a fost chemat la urne pentru a-şi alege reprezentanţii locali, au existat foarte multe sesizări de încălcare a legii, sancţiunile pe care le-au luat autorităţile în această privinţă nu au fost deloc pe măsura infracţiunilor săvârşite.
Astfel, cu toate că, la momentul respectiv, reprezentanţii autorităţilor păreau revoltaţi de campaniile ilegale şi de mita electorală, odată ce alegerile au trecut au fost uitate şi infracţiunile.
Faptul că politicienii români apelează din ce în ce mai mult la metode neortodoxe de influenţare a votului, cum ar fi oferirea de bani sau produse, este trecut cu vederea de organele abilitate.
Un sfert din românii cu drept de vot recunosc că li s-au oferit bani în schimbul votului
Potrivit unei cercetări comandate de BiG Media Relaţii Publice şi realizate de Atipique Communications, un sfert din românii cu drept de vot recunosc că li s-au oferit bani în schimbul votului la alegerile locale din vara acestui an.
De asemenea, în comunicatul remis ieri, se precizează faptul că 29% dintre aceştia recunosc că ştiu şi alte persoane cărora li s-au făcut propuneri financiare pentru a pune ştampila pe candidatul indicat.
Mita electorală este cel mai des întâlnită în Moldova
Potrivit aceluiaşi raport, cumpărarea votului este cel mai des întâlnită în Moldova, unde 39% dintre locuitorii acestei zone recunosc că li s-a oferit o sumă de bani în schimbul votului.
"Următoarele regiuni ca intenţie de cumpărare a votului sunt Dobrogea (30%) şi Oltenia (24%). Cei mai corecţi politicieni sunt în regiunea Crişana-Maramureş, unde numai 15% dintre locuitori au fost "ofertaţi" de partide pentru a pune ştampila pe un anumit candidat. Transilvania şi Banatul sunt sub media pe ţară în ceea ce priveşte disponibilitatea partidelor de a cumpăra votul, cu procente de 18% respectiv 16%", se arată în comunicat.
Cu toate acestea, numai 8% dintre români recunosc că ar vota pentru un candidat sau partid în schimbul unei sume de bani. 12% dintre participanţii la studiu susţin, însă, că au în cercul de cunoştinţe persoane care ar face acelaşi lucru. În ceea ce priveşte zonele în care cetăţenii sunt dispuşi să-şi vândă votul, cele mai mari procente le regăsim tot în Moldova (15%), urmată de Dobrogea şi Oltenia (9%), Transilvania (6%), Banat (3%) şi Crişana-Maramureş (2%). Mai mult, 22% dintre moldoveni şi 13% dintre olteni ştiu pe cineva care este dispus să-şi vândă votul, arată studiul. În Dobrogea numai 10% au asemenea cunoştinţe, iar în Muntenia 11% dintre cetăţeni pot indica o persoană care votează "motivat".
Bucureştenii sunt mai dispuşi să-şi vândă votul
Bucureştenii nu au convingeri unitare în ceea ce priveşte cumpărarea votului şi sunt mai dispuşi să îşi vândă votul decât media pe ţară. Daca numai 8% dintre români recunosc că ar accepta o sumă de bani pentru a vota, în Bucureşti media este de 14,2%, deci cu 6% mai mare decât media pe ţară. Principiile bucureştenilor diferă însă cu mai bine de 10% de la un colegiu la altul. Numărul cel mai mic de persoane care sunt dispuse să-şi vândă votul este în colegiul 11. Cei mai mulţi bucureşteni care ar vota pentru bani se regăsesc, paradoxal, într-una dintre cele mai bogate zone ale Bucureştiului, zona Unirii, respectiv colegiul 21. Aici 28% dintre locuitori ar vota un candidat contra unei sume de bani. Un număr foarte mare de persoane care sunt dispuse să-şi vândă votul se regăseşte în colegiile apropiate: 26% în colegiul 20 şi 22% în colegiul 23.
Studiul realizat de Atipique Communications indică faptul că bucureştenii pot identifica cu uşurinţă partide care adoptă astfel de tactici de motivare a votului. Partidele identificate de bucureşteni diferă însă radical de la o zonă la alta, în funcţie de candidaţii susţinuţi la ultimele alegeri.
"Metoda cumpărării votului este una tot mai des întâlnită şi există riscul de a fi acceptată de către cetăţean ca fiind una normală. Este grav, pentru că încurajează dezinteresul faţă de responsabilitatea socială a votului şi faţă de politică în general, mai ales în rândul tinerilor", a declarat Gabriel Ferugean, director BiG Media Relaţii Publice.
Studiul a fost realizat în perioada 17-25 august 2008 pe un eşantion naţional de 1.250 de persoane. Metoda de cercetare folosită a constat în interviuri directe şi focus grupuri realizate în Bucureşti şi în 40 de localităţi. În Bucureşti cercetarea a fost făcută pe un eşantion reprezentativ de 500 de persoane. Firma Atipique Communications îşi desfăşoară activitatea în România din anul 2007, activând până la această dată în Franţa, unde a participat în realizarea campaniilor electorale ale Partidului Socialist. În România, Atipique Communications colaborează cu BiG Media Relaţii Publice pentru dezvoltarea strategiilor de comunicare politică.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Minciuna va sta, moral, cu preoţii la masă!
Ioan Rotundu
Comentariul comentariilor (CLXXXVI)
(Ioan Rotundu)
Kievul linşează mediatic România
Efectul Kosovo asupra românilor din Serbia
Iodarea sării este un atentat la sănătatea românilor? Ce părere aveţi?
Cerşetoria – mijloc de subzistenţă sau afacere profitabilă
Ambasadorul Macovei a intervenit la Patriarhie în cazul părintelui Boian din Timoc
Severin îi cere lui Barroso să ia măsuri cu “gura spoart㔠a lui Gray
Program Tele'M Botoşani miercuri, 10 septembrie
Horoscop
Poliţistul… citit
Vă promite o nuntă ca-n poveşti
Medicii americani operează şi prin judeţ
Pompier şofer încălzit cu prea multe grade… alcoolice
Apa Grup n.a scăpat neamendată
Spitalele aşteaptă aparatura medicală promisă
Tinerii absolvenţi sunt chemaţi la muncă
O amendă care poate băga Doly Com în faliment
Persoane şi instituţii, victime ale fraudelor prin telefonie mobilă
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă