Investiţiile în turism şi călătorii în România se vor cifra la 1,5 miliarde dolari /5,3 miliarde lei noi/ în 2006, reprezentând circa 7,2 la sută din investiţiile totale de capital, potrivit studiului asupra turismului românesc dat publicităţii de Consiliul Mondial al Turismului şi Călătoriilor /WTTC/. Este vorba despre investiţiile realizate în facilităţi de turism, dar şi în călătorii publice, personale şi comerciale, echipament şi infrastructură ale rezidenţilor, companiilor de turism, agenţii, precum şi ale agenţiilor guvernamentale. În următorii 10 ani, contribuţia sectorului turism şi călătorii la contul de investiţii de capital din România este estimată să crească cu o rată medie anuală de 6,2 la sută în termeni reali. Experţii WTTC prevăd atât pătrunderi mai mari de împrumuturi pe piaţă deoarece investiţia de capital în turism şi călătorii tinde să fie ciclică, influenţată de legături puternice la iniţiative de politici publice majore, dar şi de evenimente importante precum dezastrele naturale. Pe plan global, investiţia de capital în turism şi călătorii se aşteaptă să genereze 9,3 la sută din totalul investiţiilor din 2006. Pentru următorii zece ani, investiţia va reprezenta în medie 4,6 la sută procent de creştere. În Uniunea Europeană, cifrele respective sunt 8,6 la sută din investiţia totală de capital în 2006 şi 4,2 la sută procent real de creştere în decada următoare. Investiţia de capital în turism şi călătorii din România se aşteaptă să arate o creştere constantă şi semnificativă pe măsură ce va continua tranziţia sa economică, potrivit WTTC. În al doilea rând, poziţia României este încă modestă, cum ea este plasată într-o listă mai largă de 174 de ţări exprimată în procente de investiţii în 2006. Cu un procent estimat la 7,2 la sută din totalul investiţiilor în turism şi călătorii, România se clasează pe locul 138 în lista globală, în urma Bosniei Herţegovina. Bulgaria ocupă locul 56, cu un procent de 14,2 la sută reprezentănd investiţia în turism din total investiţii, Grecia - locul 70, cu 12,6 la sută, Croaţia - locul 99 şi Ungaria - locul 130, cu un procent de investiţii de 7,7 la sută. Totuşi, prognoza de creştere a investiţiei în turism în România pentru următoarea decadă o plasează pe locul trei în regiune, după Muntenegru şi Republica Cehă şi pe locul 21 pe lista globală. Această clasificare trimite un mesaj pozitiv operatorilor din turism din ţară şi din străinătate că România este bine poziţionată şi se aşteaptă să atragă, cu siguranţă, importante noi afaceri, susţine raportul WTTC.